tisdag 5 maj 2009

Uppkörd hand, inte vad jag förtjänar....

Träffade upp Jonna för lunchträning.

Försök till att börja följa mainsite lite igen:

Ten rounds for time of:
3 Weighted Pull-ups, 45 pounds
5 Strict Pull-ups
7 Kipping Pull-up

For weighted pull-ups place a 45 pound dumbbell between the legs above crossed ankles and jettison the dumbbell after third rep and continue with strict pull-ups and then the kipping pull-ups. Coming off the bar or going to ground constitutes termination of a set.

Testade köra så obrutet som möjligt den här gången, senast hade jag en tid på drygt 18 min den här gången blev det 26:10 min.

Däremot hamnade antalet set på 19 st jämfört med ca 40 st senast. De 3 första rundorna kördes obrutna, tog en hel del på krafterna.

Varv 9 lyckades jag köra upp vänster hand ganska rejält, inte vad jag förtjänar då jag faktiskt sköter om mina händer bra.

Såg nu att jag inte körde helt as Rx´d skulle haft en hantel mellan benen. Jag körde med en 20 kg KB lite fint hängande över foten, lite bonusträning för tibialis anterior :)

Kosten

12.00
Träning

13.30
Brownie

15.30
Kålpudding,rårörda lingon, brocolli
3 stekta ägg med ost

21.00
Sashimi på lax med avocado

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, all extraträning måste va bra träning. Vad blir nästa grej? Att balansera en KB på huvudet samtidigt som du kör Dips? =)

Själv körde jag viktbälte och separerade set men det var ett rätt skönt och roligt pass faktiskt!
Inga mer pull-ups på ett tag nu tack...

David Englund sa...

Det vore något va?Kanske ska testa idag :)
Körde faktiskt bara så de 3 första ronderna, sen blev det viktbälte.