fredag 22 maj 2009

Trött med trötta ben...

Igår blev det inte bara hinderbana utan även ca 2-3timmar inlines. Benen skrek när jag kom hem på kvällen. Tänkte vara duktig och somna i tid, men åt lite för lite vilket lätt gör att jag vaknar tidigt på morgonen(i det här fallet 06.30) trött och kan inte somna om.
Benen var helt stumma, men dagens pass skulle tydligen vara väldgit axelintesivt så jag tuffade på ändå:

Two rounds, of each couplet, for time of:
750 meter Row
20 Handstand Push-ups

115 pound Thruster, 20 reps
20 L-Pull-ups

Tid:25:21min

Att benen inte ville märktes direkt i rodden då jag höll en snitthastighet runt 2:05min/500m. Gick mycket bättre i tisdags.

HSPU gick som väntat rätt smärtfritt 11-9, 10-5-5, tog det lugnt då jag inte ville bränna ut mig inför nästa moment.

40 Thrusters på nästan 80% BW(52,5kg) var inte och leka med, bröts i treor och fyror, mest treor. Trodde det skulle gå mer smärtfritt då jag har reppat 60kg thrusters förut, men även fast jag tog det lugnt på HSPU så fick tydligen axlarna sitt.
Att det var sjukt varmt i lokalen gjorde inte saken bättre då stången ville glida på bröstet på grund av svett. Fullt frontsquatdjup på alla dock.

L-pullups är bara tungt, bröt även dem i treor och fyror.

Kosten

Mer mat idag är iaf planen.

11.30
kvarg,bär,nötter,linfrön,morot

15.30
brownie,vispgrädde,morot,nötter

17.30
knäckebröd,ost,gurka,proteindrink

19.30
texas hamburger 1,5 x 250g burgare knockout med poffe o coleslaw
21.30
S-mynt(biobesök)
popcorn

Inga kommentarer: