måndag 18 maj 2009

Gnet och taskig pejsing!

Kunde ju inte hoppa över ett pass när det var 120 60cm boxjumps inblandade. Precis vad jag behöver med mina taxben.

Four rounds for time of:
100 ft Walking lunge, carrying 14kg dumbbells
24 inch Box Jump, 30 reps
14kg Weighted pull-ups, 20 reps

Tid:26:07min

Ganska dumt att köra ganska tunga utfall dagen efter 45 tunga marklyft(iaf för mig), ännu dummare att köra första varvet obrutet. Straffade varken utfall eller boxjumps nämnvart, men däremot pullupsen.
Fick bryta dem kraftig efter det, att hade glömt tejpen för handen gjorde inte saken bättre.
Skönt att få en lite längre flås-genomkörare iaf!

Kosten

12.00
Kvarg,bär,nötter,linfrön

14.30
träning

15.45
brownie,morötter

18.30
Fläskpannkaka,rårörda lingon,morötter

21.00
Chevregratinerad sejfile,rödbetor,brocolli

3 kommentarer:

Bear sa...

Haha, nu hajar jag, precis över 26 min. Dina hantlar vägde dock ca 0.5 kg mer än mina ;) Bra jobb!

Anonym sa...

Snyggt jobb!
Svarar här: 75kg så klart, så länge pressarna känns som den lätta delen i en metcon kan jag köra på lite tyngre tycker jag? =)
Och jag tror du går under 23 min utan problem, du kan ösa på rätt bra i rodden även om den inte är någon favoritgren, det är den inte för mig heller men grejjen är ju att den inte blir direkt jobbigare. Man går upp i hög puls direkt och sen ligger man kvar där lixom...
Go go go!

David Englund sa...

Björn:Jepp, fast dina lådor var 2,5cm högre så det motsvarade väl mina 14 kg hantlar :)

Chris: Nädu, under 23 min var tvärkört, bänken var tung och fanns inte en chans att jag kunde ta in tiden på rodden.