söndag 24 maj 2009

Mycket jobb, lite träning iaf

Varit mycket jobb på senaste, lyckades klämma in lite träning idag iaf.
Ska fokusera lite på lågreps och OL närmaste tiden då det har haglat lite väl mycket metcons på mainsite senaste tiden.

Bänkpress

4x90kg 3x90kg 3x5 85kg

Träningsvärk i triceps samt länge sedan det stod tunga bänkpressar på schemat, men hoppades på 5x5 på 90kg ändå. Sänkte målet till 5x4 efter första vändan. Andra setet nådde jag fail på 4:e repen så då svalde jag stoltheten och körde på 85 kg resterande set.

Varvade bänkpressen med squatcleans:

5x2 70kg

Har fokuserat på powercleans senaste tiden, men vill man lyfta tunga vikter så är det squatcleans som gäller.
Samma problem som tidigare,tror jag inleder 2:a draget för tidigt, vilket leder till att jag inte öppnar upp höften tillräckligt. Ser det tydligt i första videon(set2), tror jag gör det bättre i andra videon(set5)





Avslutade passet med Pullups

5x35kg smalt sup.grepp
3x30kg 4x30kg brett pron.grepp
20xbw strikta,brett,pron.grepp

Varvade dem med 3x10 GHD-situps

Kosten
11.00 kvarg,bär,nötter,linfrön,vitkål
13.30 Träning
14.30 Stor portion brownie,vispgrädde
18.30 Rökiga köttfärsbiffar, smörstekt halloumi, kokta smörslungade morötter, balandad grönsallad, vitkål

Inga kommentarer: