fredag 6 januari 2012

Börjar formen komma?

Benen inte så farliga som jag trodde att det skulle vara idag, överarmarna känns dock idag. Var det så länge sedan jag körde 89 PU i ett pass?

WU
Slog sönder resterande av träpallen i garaget, nu massor av gratis brasved :) Garagestädning, lite OHS,utfall,FS,Musclesnatch.

Träning

A.Powesnatch 3RM 90%x3x2

40kgx3 50kgx3 55kgx3 60kgx3 65kgx3(3RM PR) 60kgx3x2

Härligt att man blir lite starkare här också, sista lyftet på 65kg inte vackert dock utan efterpress. Intressant att ju tröttare eller ju tyngre det blir desto mindre extenderarar jag höft och knä, bra där.

B.Snatch segment DL med 3-4 sek excentriskt(Stopp vid smalben,över knä)

60kgx3x3

C.WOD

3 x [ 4 min AMRAP 6 laterala burpees + 8 Power Snatch 35/25kg + 20 DU, vila 4min ]

3 varv+10DU
3 varv+2PS
3 varv+1PS

Inte bästa passet att köra i garaget, händerna iskalla pga av burpees på kallt golv och hopprepet slog i takbjälkar lite då och då.
Dock nöjd körde allt obrutet och kanske någon paus per varv inför PS. Lite syra i axlar och lår men ffa mest flås. Bra WOD!

vila 5-10min

D.21-15-9 reps på tid av:

pushups
svingar 24kg

Tid:2:31min

Fyfan vad tufft det var med pushups efter wod 1. Fick tom bryta sista nian 7-2. Sved som fan i bröstet i ca 5min efter.

E.10/10×2 enbensmarklyft 35kg

Behöver övningen så mycket, så dålig balans på höger ben.

F.Tabata hollowhold

Fötterna 5cm från golv första intervaller, ca 30cm från golv sista 3

Kosten
12.00Träning
13.30 Brownie,vispgrädde,1 morot,1 apelsin
16.30 Köttgryta,ris,brocolli
20.00 Kvarg,bär,nötter,1 kiwi,2 morötter, 3 ägg

2 kommentarer:

marcusherou sa...

Bra prestation! Trodde du skulle krokna på PS men du hade nog bra pannben

Nu kör vi

David Englund sa...

Det trodde jag med, fick dock in en bra rytm på dem som jag aldrig har fått i metcon förut.

Jepp det här kommer bli bra!