fredag 27 januari 2012

Usch!

Outsövd igen, vakande tidigt, lyckades dock få någon timme till på morgonkvisten.
Annars kroppen väldigt ostraffad av gårdagens pass, tycker ändå jag borde känna av allt axelarbete och 112 PU.

Wu
Rörlighet(höftflexorer,axelextensorer) samt dynamisk rörlighet resten av kroppen. FS och OHS, lite armhävningar.

Träning

A.Snatch

30kgx3 40kgx3 50kgx3 60kgx3 70kgx3

Man kan inte rycka för ofta! Ryckte dessutom i mina löp/allroundskor, inga problem.

B.Powerclean

70kgx3 80kgx3 85kgx3x3

Jag har känt mig lite off teknikmässigt på alla mina vändningar senaste tiden, kändes lite bättre idag men inte opti. Nästan bra att jag inte har mer vikt än 85kg i garaget då hade jag väl bara ballat ur med ful teknik.

C."Knockout round"

4 varv av:

AMRAP 3min:

4 Powerclean 60kg
6 Laterala burpees

vila 3min mellan varje varv.

Resultat:5varv+4PC+2Lbur, 5varv, 5varv, 4 varv+3PC

Ojojoj vad tufft, höll mig i skinnet i 2 varv men vägrade gå under 5 varv varv 3. Brände allt krut där. Låg som en blöt pöl i en kartonghög i mitt iskalla garage hela vilan till sista varvet. Bonus var att jag fick franthroat efter varv 3 också.
Ingen kräm kvar i benen på fjärde varvet, vill tro att jag vek ned mig pannbensmässigt, men det faktum att jag hoppade in i stången några ggr tyder nog på att så inte var fallet. Inte alls lika trött efter det som efter varv 3.

D.3 varv av:

AMSAP mature ringsupport(40s,30s,30s)
5 good mornings 60kg(zercher 2 första set, på ryggen sista setet)
15 svingar 24kg(hoppade över dem varv 3)
vila 90s

Riktigt vek i GM, vet ju att jag har en svag rygg men har inte lyckats prickskjuta den tidigare. Mer GM nu.

Kosten
14.00 Träning
16.00 Brownie,vispgrädde,risgrynsgröt,mjölk,1 apelsin
18.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön,morot
20.00 kött,ugnsrostad brocolli,rödlök,morot,sötpotatis

2 kommentarer:

aparmen sa...

Den är så vidrig den där "Knockout round". Jag hade ju en större genomklappning än dig på den.

Vilka roliga metcons ni körde igår, kommer stjäla dem ASAP!

David Englund sa...

Du har kört den med alltså, men du skrev aldrig om det? Det hade jag inte missat :)
Precis, Haja hur kul det hade varit och varit med och lekt, stjäl hur mycket du vill, slår du min score på wod 2 blir jag imponerad!