tisdag 17 januari 2012

Inte så klokt beslut kanske?

Vaknade upp med halsont idag, säkert helgens sömnbrist som lade en fin grund för det. Testa att träna idag ändå, ett symptom är go för mig.

WU
Rörlighet, FS,BS 30kg-120kg, HPC 40kg, Airsquats, BJ 45cm.

Träning

A.Highbar Backsquat



130kgx5 5RM PR 115kgx5x2(utan bälte)

Kändes lätt idag, ramlade fram lite på tårna tredje böjen på 130kg, vilket gjorde det lite tyngre efter det. Böjen går framåt, 11 månader till 180kg!

B.Doubledip Frontsquat

80kgx3x2

Behöver köra FS varje vecka, annars blir jag så vek i dem.

C.Nasty Girls

3 varv på tid av:

50 airsquats
7 Muscleups
10 Hangpowerclean 60kg



Tid:6:20min PR

Lite orolig över hur det skulle gå med tanke på halsen, gick helt ok. Vek ned mig lite sista AS och där missade jag sub 6min. Hursom så är jag nöjd.

D.3 varv på tid av:

12 Toes to bar
20 Boxjumps 60cm
400m rodd
vila 90sek

Tid:10.55min

alla varv under 3min, men tappade rejält på boxhoppen varje varv. TTB var inte heller särskilt lätta på sista varvet, behöver öva dem mer.
Sista rodden väldigt flåsig trots 1:58min tempo, kände att jag inte var helt kry här.

E.3 varv ej på tid av:

5 Zercher goodmornings 60kg
30sek mature support
15 GHD-situps

Lite nyttig, rygg, mage och axelstab.

Nu hoppas jag på att jag klarar mig ostraffad, vilodag imorgon, på det igen på torsdag!

Kosten

2 kommentarer:

marcusherou sa...

Bra pass rakt igenom och grattis till PB i BS!

David Englund sa...

Styrkan bra(vilket är viktigast), klappade ihop en aning på metcon-delen men oj vad bra det ska bli när förkylningen försvinner :)