tisdag 24 januari 2012

Varför satsa på att vara gorilla när man kan vara chimpans?

Fortfarande inte återhämtad trots bra sömn inatt, tror sömnbristen och förra veckans lätta förkylning slet mer än vad jag trodde. Testar att sköta återhämtningen maximalt resten av veckan så utvärderar jag efter det om det krävs lite vila.

Wu
Rörlighetsträning fokus, fotled,höftflexorer och axelledsextensorer. FS 20-70kg

Träning

A.Frontsquat

90kgx3 100kgx3 110kgx3 117,5kgx1(fail på andra lyftet)

Gick ned på maximalt djup och lite snabbare än vanligt för att få bättre överföring till vändningar. Borde inte vara såhär tungt ändå. Får lägga gorillaplanerna på is ett tag till...

B.Clean

70kgx3 80kgx3x2

Vill frivända varje vecka, körde dessa istället för backoff-set på FS. Lätta vikter för teknikfokus, rätt dryga i knäböjen ändå.

C.5 varv på tid av:

5 muscleups
3x1 clean 60kg+1/1 frontrackade utfall 60kg
8 Burpee-boxjump

Tid:10:36min

Ingen tid som går till världshistorien, men hade bara två målsättningar med passet, ta mig igenom det med lite högre intensitet en träningen förra veckan och fixa alla MU obrutna. Äntligen är mina MU tillbaks, fixade alla varv obrutet! Ska bli kul att ge sig på Ryan nästa vecka.

D.3 varv på tid av:

12 Toes to bar
25 handrelease pushups
400m rodd
vila 90sek

Tid:11:03min( 2:24min,2:35min, 3:04min)

Alla TTB obrutna, fokuserade på att ta ut en större kipp, bryter av min rätt tidigt vanligtvis. Kan ta ut kippen ännu mer.
Pushups obrutet varv 1 och 2 bröt 3 ggr varv 3.
Helt ok rodd, höll 1:50min i snitt.

E.Kontinuerliga pullups 1 setx80%

40st

Tänkte köra 30 bara för att öva lite längre repsserie, tempo och andning och så, men det var så lätt att jag fortsatte upp till 40, en hel del kvar i tanken. Avrundade med 1 set omvänd stångcurl 30kgx7, ska testa lägga in det för att förbättra mitt slutdrag i CTB.

F. 2 varv ej på tid av:

20 GHD-situps
10/10 enbensmarklyft 30kg

Helt paj i säte och lår efter.

Kosten
12.00 Träning
14.00 Chili con carne, ris, ananas,morot
15.15 brownie,vispgrädde,morot
20.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön, morot igen

Inga kommentarer: