torsdag 5 januari 2012

Medtagen

Armbågen helt bra, inga känningar alls. Dock väldigt medtagen av senaste passet. Väldigt sliten i övergång bröstrygg/ländrygg(misstänker enbens marklyft och BE, brukar inte ha med dem i proggen) och träningsvärk i framlår.

WU
500m rodd, rörlighet, FS, Clean 40-60kg

Träning

A.Clean 3RM

70kgx3 80kgx3 90kgx3 100kgx2x3

Irriterande att inte sätta en trea på 100kg, min senaste tvåa på 100kg var ju så lätt. Satt under det tredje lyftet men med dålig rackposition så frontsquaten blev svintung så jag kom inte upp.

B.”London Throwdown Event 2″

Du får lasta stången hur du vill i Buy in och Buy out. Förslagsvis 50-60kg för herrar och 30-40kg för damer.

Buy in: Power Clean 800/1200kg

5 varv av:

5 Shoulder to overhead 40/60kg
7 FS 40/60kg
9 TTB

Buy out: Power Clean 800/1200kg

Tid:12:38min

Körde med 60kg på PC. Inte vidare nöjd med tiden, hade med sparring och lite pannben kunnat pressa ned den till ca 11.15min dvs fortfarande inte bra. Det som satte stopp för mig var frontsquatsen, var nästan rädd att missa dem på varv 3 så det blev lite längre vila innan varv 4 och 5.

Vila 10min

C.AMRAP 7min av:

7 Pullups
7 boxhopp

Resultat:12 varv+5 PU

Här hade jag kunnat pressa på lite hårdare blev inte riktigt flåsigt förrän sista minuten. Lite låga reps eftersom allt fixade UB ganska lätt. Kass rytm på BJ i början men kom in i en bra rytm sista 7 varven.

D.Ring-HSPU lek



Har nästan bara kört dem med full ROM i höga ringar så jag är kass på att ta mig upp i dem när de är så nära golvet. Gick bra idag. Inte alltför tungt efter allt tungt axelarbete innan.

Övade lite vanliga kippade, gick sisådär.

Kosten
13.30 Träning
15.15 Kycklingcurry,ris,brownie,vispgrädde,2 morötter,1 apelsin
20.00 600g innanlår,ugnsrostad sötpotatis,brocolli,rödlök, lite kokosgrädde.

Inga kommentarer: