söndag 29 januari 2012

Mycket lidande för en sekund!

Rapport från lördagens träning.
Utsövd men med rejält stumma framlår efter fredagspasset, inte så konstigt då det delvis avverkades 120 laterala burpees.

Wu
Lite dynamisk rörlighet, lätta shuttle runs, 15 PU 11s.Testade Christians reebok OLyskor hoppade lite doubleunders och boxhopp i dem, kändes bra. Kanske införskaffar ett par för metcons med stång och hopp så kör jag med mina ironwork för den riktiga lyftningen.

Träning

5 varv av:

1 min rodd
1 min vila
1 min shuttleruns 10m
1 min vila

Målet var att hålla sub 1:39min/500m i snitt, jämför med senast för 3 veckor sedan då jag höll sub 1:40min. Fick lida enormt för att fixa den sekunden, men jag tror att passet dagen innan inverkade en del.

Det hela resulterade med att jag fick 1 SR mer sen senast(svårt att springa utan ben) och 12m på rodden. Det finns nog inget som är så otacksamt ur belöningssynpunkt som rodd! "YES! Nu har jag tränat med fokus på rodd 6 månader och tog ut mig maximalt idag och jag kapade 1,1s på min 500m tid!"

Kosten
11.30 Träning
12.30 Stor brownie,vispgrädde,1 apelsin,1 morot
16.00 Köttfärsgryta, 3 ägg, ugnsrostade grönsaker,1 morot,1 apelsin
20.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön,1 morot,1 apelsin(Ja, jag gillar apelsiner)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Väldigt sant amigo, gissningsvis har dock rodden effekt på resten av flåset osv så värt det ändå I guess..

David Englund sa...

Om inte annat så är det iaf fostrande :)

Anonym sa...

Hehe true. Börjar bli lite orolig för din apelsin-addiction nu btw.. ;)