torsdag 26 januari 2012

Inte rädd för metcons längre!

Inte så utsövd, annars kroppen bra.

WU
Rörlighet, OHS,FS,10 TTB, 2x2 strikta MU 9kg viktväst

Träning

A.Snatch

40kgx3 50kgx3 60kgx3 70kgx3

Måste rycka minst 2ggr i veckan, trevlig grej det där att kunna rycka treor på 70kg närsom.

B.OHS

70kgx2 80kgx2 90kgx2 102,5kg(bara jerk)

Vänster axel kändes lika vobblig som i tisdags, så jag testade inte ens att böja 102,5kg. Hoppas viktfritt i helgen får den på bättre tankar.

C.Wod 1

AMRAP 7min av:

5HSPU (regional standard)
7 OHS 50kg
30 doubleunders

Resultat:5 varv+2HSPU

Inte så flåsig, helt klart bara axlar som begränsade. Allt obrutet förutom slarv på första varvets DU's (28+2) och sista 2 HSPU. Dessa skulle man ha tjänat rejält på att kippa här, men jag tycker det är fånigt att sparka vägg samt så är jag för obegåvad för att lära mig det.

vila 10min



D.Wod 2

AMRAP 7min av:

7 Pullups
7 boxhopp 60cm

Resultat:16 varv

Sjukt flåsigt, kan bli ännu värre om jag skulle bli lite bättre på boxhopp. Pullups blev aldrig tunga. Nöjd ändå att kunna pressa mig såpass, har inte haft något riktigt go sen förförra veckan innan jag blev förkyld.

E.10 Thrusters 43kgx2 vila 90s

15s 15s

Bra fart trots stekta ben och axlar, bådar gott.

Kosten
13.15 Träning
15.00 Chili con carne,ris,1 apelsin
17.00 Brownie,vispgrädde,2 morötter
20.00 Vitlök/Plommonspäckad fläskkarré,rödvinssås,ugnrostad brocolli,sötpotatis,morot,rödlök.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra form ju! Gillar HSPU woden, var kom den ifran?
+100 PU & BJ 7min, tror den scoren star rätt bra.. ;)

David Englund sa...

Det var något event i UK throwdown, du vet samma serie som graceful cindy.

Hehe, jepp nöjd måste vara stångcurlen ;)

Joel sa...

Hej!

Intressant blogg, hittade den nyss. Jag funderar över din kost. Hur tänker du angående vid vilka tidpunkter du äter?