torsdag 19 januari 2012

Inte helt återställd...

Inte helt på hugget idag, sov bra men det räckte inte, det är väl den här lilla småförkylningen som inverkar.

WU
Mini Flight simulator 1:28min, rev en gång och tappade repet en gång annars hade det blivit ett nytt PR. Bra att DU fortfarande fungerar bra trots att jag kör dem så sällan.
Rörlighet, Lite MU-övergångar då jag har märlt att jag har haft svårare att hänga ut i botten, hängde ut ordentligt i dag och då lät det lite i axeln. MYstiskt det där med att jag har blivit stelarei axlarna.
OHS,snatch 20kg.

Träning

A.1 hangsnatch+1 OHS+ 1 snatch balance+1 snatch

40kgx1 50kgx3

Kändes inte alls stabilt, dock lätt(såklart). OL kräver så mycket fokus, sä är man lite sänkt av trötthet elelr förkylning så tror jag att det inverkar en del.

B.Clean

80kgx3 90kgx3 100kgx2x2 100kgx1 90kgx2

Lite samma sak här som i rycken, slarvade tekniskt vilket gav mig väldigt tunga frontböj i vändningarna. Missade lyft tre bägge gångerna i botten av frontböjen. Tar det nästa gångdå jag är frisk.

C.På tid:

100 DU
30 K2E-PU
30 Hangsnatch 35kg
100 DU

Tid:9:33min

Tog det lugnt då jag inte vill stressa kroppen för hårt nu, 87 obrutna DU första vändan sen lyckades jag riva 3ggr resterande 13...
K2E-PU överraskande tunga, ffa för underarmarna, ovanligt för mig. Hängrycken dock lättare än förväntat
Sista 100 DU bröts med flit för att pulsen började stiga mer än jag ville där.

D.3 varv på tid av:

10 thrusters 43kg
10 CTB-PU

Tid:3:28min

Hade tippat på en tid runt 2min, men jag totaldog på CTB-PU första obrutet, sen 5-1-2-2 och efter det 2-2-2-2-1-1.
Thrusters inte samma klipp som vanligt, men ändå inte pin samt långsamma ca 1,7-1,9sekunder styck.
Om jag var kass på CTB förut så har jag om möjligt blivit ännu sämre, testa 20 vanliga direkt efter och de var fortfarande lätta.

E.2 varv ej på tid av:
20GHD-situps
20 situps
90sek vila

Sved bra i magen, exakt vad jag behöver.

F.Ring-HSPU

3-4-4

Höll nästan på att glömma dem. Körde axlar till ringar i botten, nöjd ända att klara så många efter allt pressande.

Kosten
12.50 Träning
15.00 Chili con carne,ris,brownie,vispgrädde,2 morötter,1 apelsin
19.45 Kvarg,turkisk youghurt, nötter,linfrön,hallon,jordgubbar,4 ägg, kaviar,1 clementin.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, hur kan pulsen stiga mer än du önskar på sista 100? Där vill man väl bara bli klar så snabbt som möjligt? ;)

David Englund sa...

Jepp normalt sett så, då vill man ju bara bli klar så fort som möjligt.

Nu när jag är förkyld så svarar kroppen annorlunda så jag bestämde mig att bryta dem för att inte pumpa upp pulsen genom att köra UB, med på vad jag menar? :)

Anonym sa...

Absolut. Kanske smart, men isf kanske du inte skulle kört dem alls.. ;)

David Englund sa...

Så smart är jag inte, ville dessutom.inte missa.nasty Girls i tisdags :)

Anonym sa...

Hehe jag försöker bara slå världsrekord i stenkastande...

David Englund sa...

Hehe :)

marcusherou sa...

Bra kört trots allt tycker jag. Sluta vara sjuk nu d är larvigt.