måndag 5 juli 2010

Omstart!

Höften bättre och bättre, klarade att dra mark med rak rygg så jag valde att sätta igång Coach Rickards programmering igen idag. Valde att börja om igen från början av den med lite modifiering, jag kommer att kota ned vilan mellan vissa set där det mest bara känns som att jag ståroch hänger.

Positiv sak med vilan efter fallet är att jag inte känner av den där konstanta trötthetskänslan som jag har haft i hamstringsfästena under hela OL-perioden längre.

HangSnatchHighPull 90%x2x5 vila 90sek

50kg 50kg 55kg 55kg 60kg

Valde att köra från häng för att höften ärinte tilräckligt återhämtad att gå så djupt än. Kändes väldigt bra, 10kg mer på stången änsenast mitt tyngsta set. Bra höjd också, stången i pannhöjd på 50-55kg och i näshöjd på 60kg.

Deadlift05x0 90%x5x3 vila 150sek

110kg 115kg 115kg

Även det här var lätt, använde pronerat grepp. Andra setet så började stången glida ut ur händerna så det blev mindre fokus på formen. Körde därför 3 reps sista setet med pronerat innan jag bytte till tumlås de 2 sista repsen.

Halting deadlift med 2sek paus vid smalben och knä 80%x3x5 vila 120sek

80kg alla set, 10kg mer än senast samt att det kändes lättare(börjar bli lite tjatigt?)

Deadlift 30x0 90%

80kgx10 70kgx15 60kgx20

Även här 10 kg mer varje set, kan ha haft lite snabbare excentris fas än senast men ytterst marginellt.

Höga KB-svingar 32kgx10x3

Inte lätt, men inte tungt heller.

Sen var tankn att jga skulle byta ut dagens backlöpning mot mini-flightsimulator. DU's ville sig dock inte idag, inga problem alls första 5 och 10 sen fick jag kämpa för att fixa 15 och sen hade jag ingen tid att hinna med resten. Kanske tar reansch på den imorgon.

Kosten

15.00 Träning
16.15 3 ägg, makrill,vitkål,morötter, torkad frukt,cashewnötter.
20.30 500g lammkotletter, mörk choklad,brocolli,macadaminötter,jordgubbar,nektarin.

1 kommentar:

Jon Ivmark sa...

Det var en jäkla dos med marklyft.. Jag hade nog varit utslagen i en vecka efter det där passet.