torsdag 15 september 2011

Hata KB-snatch del 2

Vakande för tidigt idag, blir alltid lika sliten av det i kroppen dock behöver det inte innebära underprestation.
Såret i handflatan dock verkade vara ett stort hinder för dagens pass.
Finbesök från Sälen i form av Joel till dagens pass.

WU
Mumifiera händer,500m rodd, rörlighet, OHS,FS.

A.Enarmsryck

20kg 30kg 40kg 45kg fail

Andra gången någonsin jag kör enarmsryck. Tog 40kg senast också men idag var det riktigt lätt. Dock tvärstopp på 45kg, fick inte upp den tillräckligt högt.

B.Ryck

60kg 65kg 70kg 75kg fail

Såret i handen var väldigt obekvämt i snatchgrip trots tejpning. Kunde bara hålla stången i fingrarna och inte inne i handen. Ingen knäextension alls på tunga vikter, hoppas att det var såret i handen som jag gjorde att jag inte vågade ta i fullt ut. Ska nog ta revansch på rycket på måndag.

C.Games Open 11.1

10 min AMRAP av:

30 doubleunders
15 GTOAH 35kg

Resultat:5 varv+30DU´s

Hade hoppats på 6varv+, men axlarna blev så stekta att det inte gick. Dock delvis nöjd då jag gjorde 4 varv+8 GTOAH senast på den här. Upplevde inte samma sorts maetabola kris nu som då, endast axeldöd.

D.Ca 20m handgående uppdelat i ca 2-3m åt gången och inom ca 1-2min, kändes rätt stabilt.

Kosten
13.00 Träning
14.30 Brownie,vispgrädde,morötter,1 äpple,3 ägg
17.30 Kvarg,bär,nötter,linfrön,ananas,1 äpple
19.30 revbensspjäll, ugnrostad sötpotatis,rödlök,paprika,brocolli.

Inga kommentarer: