fredag 13 april 2012

Teamträning

Fortfarande helt slut i axlar och triceps, inte konstigt efter gårdagens pass kanske?
Idag dags för första gemensamma träningen med CrossFit Nordic team!
På plats hela laget förutom reserver, Elin,Camilla,Björk,Erik,Rickard och jag.

WU
Rörlighet,handgående lite kippade hspu.

A.På minuten i 10 min 5 T&G Powersnatch 75% av 1RM

55kgx4min 50kgx6min

Började på 55kg, görbart men jag ville fokusera på teknik så jag sänkte till 50kg. Riktigt nöjd med den här delen, inte bra på t&g OL, speciellt inte snatch. Tekniken satt dock bra och gjorde alla set på ca 15 s och bara 3 efterpressar.

B.3 par tävlade mot varandra, jag och Elin, Rickard och Camilla, Erik och Björk

På tid:

50(25 var) burpee utan armhävning på säck(15kg) med säckkast till den andra över en 3m linje.

3 varv av:20/10 ringdips en i varje par måste beta av ett set innan de andra får göra sitt set.

120m utfallssteg med säcken, får fördelas hur man vill i paret.

Jag och Elin 11:48min, Rickard och Camilla 13.00min blankt och Erik och Björk 10min någonting kanske :)

Inte så jobbigt pass, staminaträning i ringarna för tjejerna såklart. Nyttigt för mig dock med säckarna, jag har inte arbetat med dem så mycket, fick mycket bättre takt på burpeesäckkasten efter ett tag.
Utfallen lite smådryga, men med snabba byten ofta så blev inte farten lidande på dem.

Kul med teamträning, 2 pass varje vecka fram till regionals är målsättningen

Inga kommentarer: