tisdag 28 augusti 2012

Så skönt att komma igång igen!

Efter en vecka hemma med Tila när Marina har varit och roat sig i NY så har det inte blivit mycket träning gjord.

Nu är det dags att böja igen dock!


Träning

A.Hangclean

 60kgx3 70kgx3 80kgx3 90kgx3 80kgx3

Tränade på lokala gymmet, lyckades grabba tag i en tjockstång som var böjd och roterade noll. Läskigt känsla att vända den.

B.3 Frontsquat+2 broadjumps

95kgx5

Kändes väldigt bra, smällde iväg dem utan paus i toppen. Breddade stancen en aning, tror det kan gynna min clean.

C.Backsquat

120kgx3x3

Kändes konstigt efter FS, tom lite småtungt. Kan ha varit viktovana och att jag hade lyftarskorna på mig, brukar böja i platta skor.

D.Cleanpull från 7cm upphöjning

80kgx3x5

Bra övning för att fokusera på att hålla ryggvinkeln för det var väldigt lätt att tappa den.

E.Sittande hantelpress 20X1

2x26,5kgx5x3

Vilar man lite för mycket tappar man tryck och styrka i underkropp, överkroppen verkar det vara svårare att tappa i dock. Såhär tungt har jag aldrig kört i den övningen.

Tidseffektivt, hela passet inklusive WU avklarat på 1 timme och 15min!

Inga kommentarer: