onsdag 25 juni 2008

Halvbra lynne?

Idag blev det Lynne, för att Martin hade lurat mig att den skulle komma samt att jag hade lite känningar i halsen(första gången på ugnefär ett år) så jag vill inte ha ett ordentligt flås-pass. Fight gone bad är inte att leka med när det gäller flås.
Så det blev Lynne:
max antal reps BW (morgonvikt 68 kg, men hey kan ju inte avrunda nedåt så det fick bli på 70 kg) bänkpress direkt följt av max antal pullups därefter dår man vila hur länge man vill för att upprepa 5 ggr.
Min serie såg ut så här:
Bänkpress/Pullups
18/24
14/20
12/19
10/15
8/14
Totalt:154
Bänkpressen gick ordentligt bra, långt över förväntan! Aldrig gjort så många på BW och trodde dessutom att jag skulle ha tappat där. Måste varit den etiopiska buffén som jag åt till lunch, pannkakor med linser-gryta, nött-gryta och gränsaks-gryta(Det heter faktiskt så, om ni inte tror mig så är det bara att läsa på skyltaran utanför stället).
Däremot gick pullupsen uruselt p.g.a. fyra anledningar:
1. tejp över hela händerna samt över handlederna gjorde itne det bästa för greppet samt att tejpen slet en hel del i handledssåren där den var ankrad.
2. Pullups-räcket på liljeholmen är helt avskyvärt, snurrar så man får greppa om var tredje pullup.
3. Kippen kändes inte bra, har sånna perioder ibland.
4. Samma etiopiska buffé gjorde att jag var helt proppmätt och tung i magen, inte så optimalt vid pullups.
Just det ja, körde ett varv på militärhinderbana vid Karlberg imorse. Gick rätt bra för att vara första gången på nästan 10 år. Tog hindrerna klumpigt, men flåset var det inget fel på. Ska försöka hinna med fler besök där.

Inga kommentarer: