tisdag 31 augusti 2010

Inte så mycket att se....

Som sagt ryggen körd i slutet av förra veckan. Den blev bättre och bättre i helgen. Styrkeryckte 4 lugna tvåor på 55kg igår. Höll igen omedvetet och drog mycket med armarna. Ryggen ville inte ge fullt ut. Vaknade idag och kände mig nästan helt återställd, bara lite mör. Sprang till bussen fick ett ordentligt påslag över hela ländryggen. Skräp!

Jag får väl fokusera på att bli en supergymnast eller något närmaste veckorna.

Dagens träning

Korset 5 omgångar med ca 60sek vila

Klarade att hålla med armarna i 90 grader med helt sträckta armbågar typ en halv sekund. Faktiskt nöjd med det :)

Ring HSPU 90%x5 vila 2min

3 2 ringarna 15cm ovanför golvet 3x3 ringarna 5cm ovanför golvet

Har ju haft problem att ta mig upp i ringarna, fast det går ju rätt bra om man börjar i heandstand. Var väldigt noggrann med att få till en strikt vertikalpress och ingen båge på kroppen med klättring upp för remmarna med benen.

Semiclosgrip benchbress 31x1 4 set

60kgx5 70kgx4 70kgx4 70kgx3

Enhandspressar 10/10x3

16kg alla set

Påbörjade en metcon med hspu,pushups och frontrackade utfall men det gick inte för ryggen. Jaja, glad att jag fick till kroppsviktsrycket innan det här hände iaf.

1 kommentar:

Jonna sa...

Här kanske du kan få lite inspiration: http://www.ssif.su.se/akrobatik.asp?h_id=16

Lycka till!