söndag 24 april 2011

Fetstark utan stark

Vägde 70,5kg i fredags, 73,5kg idag efter gårdagens påskfirande. Jag är tydligen inte bara bra på att äta, jag är dessutom utomordentligt bra på att binda vätska. Synd bara att det inte följde med någon styrka med den extra vikten, kände mig mest bara seg och trött, att jag aldrig lär mig att socker itne ger någon extra energi.

Fick en spänd muskelknuta på ena sidan av vänster skulderblad efter fredagens 20min AMRAP, sen träningsvärk i tummarnas muskulatur också efter WB misstänker jag.

WU
Lite OHS och higpulls och pullups.

Träning

A1.Overheadsquat Max for day

80kg 90kg 95kg 105kg missx2 (rackjerk)

Jag är så otroligt instabil i mina rackjerks, irriterande då 95kg var som en söndagspromenad. Jag får väl köra 20 reppare på 100kg innan jag fixar 105kg.

A2. Weighted Pullup Max for day

30kg 40kg 50kg 60kg miss

Lika nära som senast, kanske borde ha räknat det som 63kg med den extra kroppsvikten ;)

B1.Overheadsquat

85kgx3x3

Riktigt lätt, inte utmanande något set.

B2.Avlastade enarmspullups

12kgx3/3x3

Draget kändes inte bra alls idag.

Avlsutade dem med 10x20kg strikta pronerade pullups.

C Highbar Backsquat



100kgx5x2 100kgx20

Oj, den där 20 repparn var jobbig. Glömde bort det där med buktryck rep 5-15 kom på mig själv mot slutet. Den komer nog att kännas.

D1.Övning CTB-PU Butterflyex3

Gick ok, fast kom ur rytm efter ca 10-15 reps.

C1. Full ROM RingHSPU AMRAPx3

2 5PR 3

Årsmålet plockad, rätt lågt satt som sagt men men.

Kosten
13.00 Träning
14.00 Brownie,vispgrädde,morot
18.00 Grillat, revbensspjäll,fläskfilé,kycklingklubbor,sallad.anananas och en äggtoddy.

Nä nu blir det en ordentlig upsnäppning av kosten närmaste dagarna.

Inga kommentarer: