måndag 17 oktober 2011

Fas "Becomming Lanner" har startat!

Min slutplacering nu när jag har kollat igenom resultatlistorna var en 19:e plats hur det nu gick till, fortfarande lack dock men som sagt friskare och starkare till nästa år så blir det pallplats :)

Hyfsat fräsch i kroppen, baklåren en aning stekta men triceps känns konstigt nog värst.
Värst med dagsformen var dock beslutet att titta på dålig film till 01.30 inatt och det tar ju givetvis inte Tila hänsyn till när hon vill gå upp kl. 07.00. Liten glad skit är hon om mornarna också :)
Förkylningen sitter fortfarande i lite, men bara så pass att metcons inte skulle vara någon bra idé.

Målsättningen med de 7 närmaste veckornas träning är att bli ännu starkare i underkroppen, plocka mina OL-mål samt strippa av lite vikt efter överkompensationen av energi i metconiseringen inför SM.

WU
DU´s, 500m rodd, rörlighet, TTB,OHS, pistoler.

A.Snatch

40-75kg

Fokuserade på knäextension och snabbt ta mig under stången. Knäextensionen gick bra, tredje draget ok. Blivit rädd på senare tid verkar det som. Overall bra snatchsession. Konstigt nog ballar just tidsplanen ofta ut vid ryckande :)

B.Clean&Jerk

60-100kg

Märkte av helgen lite här, benen var rätt trötta i vädningarna samt inget tryck alls iöverstötarna. Klippte stången en aning för tidigt också.

C.Backsquat(HB)

125kgx3 105kgx3x2

125kg rätt tungt faktiskt, helgen och lyften innan säkert som inverkade.

Kosten
14.00 Träning
14.50 Brownie,vispgrädde,1 apelsin
17.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön,2 morötter
19.30 Biffwok med thaibasilika, lite ris.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fasen, du är ju svinstark!
Det är bra, då blir jag ännu mer motiverad.

Andreas Utterberg sa...

Kul att se att du sparkat igång igen efter SM David! Nu åker vi!...

Charlie Palmblad sa...

redan igång ;)
Nej som sagt nu bär det av igen :)

Christian sa...

Woot, hur blev du 19e nu?? Släpp SM nu och fortsätt den inslagna vägen mot monsterfysik! =)

David Englund sa...

Johannes:Jepp först till 90 i ryck? :)

Andreas:Nu kör vi! Kul att träffas vi SM!

Charlie:Absolut, det var ju typ bara en vanlig träningsdag ju :) Mycket DU's till nästa år eller hur?

Christian:Tydligen 13 äckliga pölse,spaghetti och scones ätande typer före mig, vilket gav mig en 19:e placering på SM :)