lördag 1 oktober 2011

Ge mig lite uthållighet i låren Plz!

Fortfarande trött i låren, började med E förra fredagen och den här veckan har inte gjort det bättre. Inte riktigt vaken idag heller, kände mig sömning och bakfull under uppvärmningen.
Dagens pass var iaf den sista "riktiga" träningen. Ska bli kul att se hur man presterar när man kommer ut ur det här nedtränade läget.


WU
Rörlighet,PC+PP 20-60kg

Träning

A.Inom 15min Power Clean 1RM + Push Press 1RM

När du nått max i antingen PC eller PP så fortsätter du med den du är starkast i och etablerar 1RM för den övningen.



90kg 96kg missx2 PP 102kg miss PC

90kg PP var som papper, 96kg PP riktigt nära. 102kg PC ganska nära också, hade den på bröstet men fick inte en bra rackning.


B,9-7-5 for time:

MU
Squat Clean 70kgkg
Laterala Burpees



Tid:6:13min(PR med 45 sek)

Skulle egentligen ha sparrats med Erik men han kände sig sjuk så jag högg tag i Ali istället. Ali har skadat ryggen för några veckor sedan så han valde att ta det lugnt och köra med 60kg istället för 70kg.

Gick ut med en mycket mer aggressiv gameplan än förra gången. Märkte att jag hade tagit mig lite vatten över huvudet när pulsen var i taket redan efter varv 1.

Muscleups endast transportövning. Cleans helt klart tyngst, jag har aldrig gjort en så långsam och tung clean som den sista på sista varvet i en metcon. Laterala burpees definitivt värst. Låren värkte som efter E efte rden här. Riktigt bra pass!
Skönt att kunna kapa så mycket tid på 1 månad trots brända lår.

C.3 varv på tid av:

400m löpning(backe utanför CFN) under 1:25min
15 svingar 32kg
4 ropeclimbs 3m
15 boxhopp

(för varje sekund över 1:25, 3 extra boxhopp)

Löptider
1:19, 1:21, 1:25

Varvtider 3:11, 3:52, 4:10

Inte samma panikkänslor i kroppen som wod 1, men väldigt flåsigt, mer ren cardio. Löpning pga av att jag inte kommer hinna med det på lördagen, därav ville jag hålla lite högre tempo.
Svingarna obrutna nöjd med det då jag knappt kunde svinga efter E senast.
Nyttigt att öva repklättring när man är trött.
Boxhopp är boxhopp, hoppade in i lådan några ggr annars bra.

Nu vila 2 dagar!

Kosten
11.30 Träning
13.30 Brownie,1 apelsin,2 morötter,honung
16.00 Kalops,potatis, rödbetor.
20.00 Kalventecote, lammfilé Grillat såklart. Klyftpotatis,sallad. Äppelpaj med vaniljsås(glutenfritt såklart) 3 glas rött.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Den PPn hade du! Tycker att både du och Mackie har en ngt bred stance i era PPar och Jerkar? Teoretiskt så får du ju ett bättre driv om kraften genereras rakt upp, dvs smal stance där hälen är precis under höftleden. Testa! :)

David Englund sa...

I know, upplever mig dock.något starkare med bredare stance samt ganska långsam dip.

Anonym sa...

OK, långsam dip ner för att hålla ryggen men superexplosiv turnaround uppåt funkar absolut.. :P

marcusherou sa...

Jup men jag står lika brett i min split jerk. Därmed inte sagt att jag gör rätt. Snabb dip funkar dock inte för mig på tung vikt. Stången kraschar alltid på mig.

Dave: Hahaha jag småmyser över att se hur ont det gör i dina ben (sorry)

Anonym sa...

Hmm, bara för att du är ett odjur när det gäller pushpressar och splitjerkar behöver det inte betyda att du gör rätt? Tänk hur mkt du kan ta med en smal stance... ;)

David Englund sa...

Jag förstår vad du menar Chris, men jag håller inte med att det är rätt för alla. Det är ju mer en generell regel, sedan får man ju testa sig fram vilken som är bäst för en själv.

Jag kör ju också på givetvis samma vid PP som vid jerk. Upplever att jag får mindre drivkraft genom golv,höft upp till stången men smalare stance, nu står jag precis mellan höftbrett och squatstance.

Mackie:Hemskt! Det var itne benintensivt ala Elizabeth alls för dig?

Anonym sa...

Agree, självklart preferens beroende. Men, rent fysiskt så kommer du ju generera kraften RAKT upp om fötterna är under höften. Dock om du nu känner att du presterar bättre med bred stance så kommer det ju inte funka.

Anonym sa...

Dock, om det bara är mellan höft och squat så är det nog ingen större skillnad, jag tyckte det såg bredare ut i videon. Därför jag reagerade.. :)