fredag 7 oktober 2011

PR i spöregn och bortglömt årsmål

Kroppen känns bra, känner lite begynnande förkylningssymptom dock. Kanske inbillning men upplever att ögonen svider ltie och halsen inte känns som vanligt. Hoppas det bara är lite sömnbrist eller så.

Kom på idag att jag plockade ett årsmål i onsdag, det enda CrossFit-Benchmark årsmålet jag hade, med min Helen på 7.25min kom jag med råge under 8min vilket var årsmålet.

Idag stod löpning på schemat, perfekt väder när jag åkte iväg till jobbet imorse. När jag kom det till Västberga IP efter lunch så började det givetvis spöregna och tokblåsa. Hade dock inte tid för att träna senare så det vara bara att köra.


WU
Kort uppvärmning, inte kul att värma upp i spöregn.
400m jogg, dynamisk rörlighet, 100m i 400m tempo.

Träning

A.400m@100%x1

1:01min PR

Hade verkligen behövt sparring här, hade varit så kul att komma under 1 min.
Jag ska inte skylla på regn,vind eller att mitt skosnöre gick upp sista 100m. Jag skulle helt enkelt hållt högre hastighet från loppets start.
I vilket fall, 1 PR är ett PR, under minuten efter SM.
Full med syra och kort med tid för träning valde jag att köra 100m lopp istället för 200m.

B.100mx3@90% Accelerera för att ha max fart i mål

15s 17s 15s

Tiderna egentligen inte viktiga(men tog dem ändå) då det var farten mot slutet som var intressant. Inget syrabad här.

C.200mx1@90% Accelerera för att ha max fart i mål

33s

Fick räcka med en tvåhundring, bråttom iväg till BVC.

Kosten
12.35 Träning
13.00 Brownie,vispgrädde,lite honung, 2 clementiner.
16.45 Köttfärsbiffar,ungsrostad brocolli,sötpotatis,rödlök
20.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön och något mer.

Inga kommentarer: