torsdag 8 december 2011

Lugnt pass=Heavy Fran

Vaknade upp med rejält halsont idag, jag som trodde jag skulle klara mig undan när hela familjen har gått sjuk.
Lugn träning idag för att se hur kroppen svarar.

WU
Rörlighet,OHS, ryck 40kg.

Träning

A.3-position snatch(florr, under knee, mid thigh)

50kgx3 55kgx3

Kändes riktigt bra på 50kg, på 55kg fick jag inte till någon serie som kändes helt perfekt.

B.Snatch Balance

50kgx1 60kgx1 70kgx1x3 75kgx1 60kgx3x2



Jag tror att den här övningen är bra för mig, jag är lite skeptisk mot delövningar, men man kan göra ett försök. Jag behöver ju både vara snabb ner och ha snabba armbågar.
Lyckades vara sisådär snabb ner på något lyft på 70kg, tror jag dessutom lyckades se varför jag missar alla mina ryck bakåt, ser ut som jag låser ut stången en aning bakåt och inte uppåt. Värt att ta med till nästa ryckpass.

C.Heavy Fran

15-12-9 reps på tid av:

Thrusters 60kg
Pullups 20kg



Tid:6:13min PR

Perfekt pass för en stackare med halsont, Fran är ju ändå ganska soft.
Finns utrymme för förbättring, fortfarande problem med att ta på sig viktvästen, samt om man inte spänner åt den ordentligt så sabbar den rytmen i PU(missade sista PU pga av det)
Borde även gå att bryta set 2 och 3 thrusters i 2 delar istället för 3, om jag itne viker ned mig. Nöjd med att göra 15-15 obruten iaf!
Ursäkt den dåliga filmvinkeln, men jag lovar att jag itne fuskar med mina PU :)

D.Lite GHD-situps

Kosten

11.30 Träning
13.30 Brownie,vispgrädde,3 morötter,3ägg
16.45 Kvarg,bär,nötter,linfrön,1 morot
20.30 Lite chokladbar, mycket pannbiff och brocollli.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe perfekt för halsont.. :P
Grym tid!

David Englund sa...

Tack, gjorde dock så att halsontet gick över i feber :(