tisdag 27 december 2011

PR Clean&Jerk och Unbroken Jackie

Ganska tung i kroppen efter julafton och mors 60-års firande. Ryggen gnäller fortfarande, jag har dock lokaliserat problemet, det är psoas som kärvar svårt att komma åt själv dock.
Konstigt nog fick jag ingen träningsvärk alls i låren efter lördagens 200 airsquats och löpning.



WU
Dynamisk rörlighet, C&J 40-60kg

Träning

A.Clean&Jerk Max for day

70kg 80kg 90kg 100kg 107,5kg PR 112,5kg missx3

Ganska stark i kroppen, dock inget vidare tekniskt. Klippte till vändningarna och slog runt armbågarna för tidigt vilket gjorde att jag gjorde dem onödigt tunga samt att jag missade 112,5kg.
Märkte också att jag inte kan låsa ryggen så bra nu, misstänker att det är det ryggontet som sabbar det. Nöjd med PR, men jag vet att jag har mer.

B.Ryck

40kgkg 50kg 60kg 70kg 75kg 82,5 miss

Hade egentligen inte ryck med, men jag gjorde några mer kort vila för att kolla läget. Ganska lätt, men fegade ur på 82,5kg.

C."Jackie"

På tid:

1000m rodd
50 Thrusters 20kg
30 Pullups

Tid:6:19min

En benchmark som jag aldrig har gjort, perfekt val nu när jag känner mig ur form, ingen tidigare referens.
Tog det nästan för lugnt på rodden, thrusters fullt ös tog lite tid ändå och PU UB men med lite hängvila.

D.2 varv av:

12 Toes to bar
20 s hollow
10 situps

rest as needed

Behöver öva mer hollow, ruskigt svag där.

Kosten

Kylskåsrensning

13.15 Träning
14.30 Risgrynsgröt,jordgubbssylt,brownie,vispgrädde, 2 ägg, 3 morötter
18.30 Kallrökt lax med färskriven pepparrot blandad med vispad grädde, rökt andbröst, varmlökt lax,romsås gjord på forellrom, brocolli, kvarg,bär,nötter,linfrön.

6 kommentarer:

Anonym sa...

7 sekunder god damn it, kan du inte spöa mig på riktigt så jag slipper va irriterad över marginaler?
Snyggt PB amigo!!

David Englund sa...

Tack, lite efterpress men skitsamma :)
Hehe, jag ville bra testa passet,visste faktiskt inte riktigt vad du hade för tid. Jag tänkte att det skulle vara trevligt med sub 6min, men thrusters tog lite för lång tid....

marcusherou sa...

Snyggt och grattis!

Du spöade mig hårt på Jackie :)

Jocke sa...

Skönt att du slår min Jackie halvsjuk på första försöket.

Jocke sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
David Englund sa...

M: Tack! Jackie är en ganska bekväm wod märkte jag.

J: Någon nytta måste jag väl ha av att köra thrusters hela tiden :)