tisdag 27 mars 2012

Höften stoppar backsquat!

Lite sömn inatt, annars ganska bra dagsform förutom att "Beach2012" passet känns i hela överkroppen idag.

WU
Dans,BS 20-130kg

Träning

A.Backsquat

133kgx2 120kgx5 110kgx5

Höger höft har nypt när jag har kört backsquats mina senaste pass. Gör att jag på vissa böj tappar all kraft i botten. Lyft 1 på 133kg jättelätt, lyft 2 jättetung. Känne dock inte av höften när jag kör med lyftarskor och är mer upprätt.

B.Doubledip pausesquat

90kgx3 95kgx3x2

Har aldrig varit så stark i den här övningen som jag var idag. Det och gårdagen är ett tecken på att jag inte är övertränad som jag har misstänkt då backsquaten står still. Blir bara lyftarskor på den i fortsättningen.

C.3 varv av:

400m löpning(Backe med vändning på gatan utanför CFN)
10 backextensions
vila 90sek

Löptider:1:25min 1:23min 1:20min

Hade egentligen tänkt att köra övningarna separat, men tiden räckte inte till. Förvånad över löptiderna, ungefär så här snabb var jag strax innan SM med regelbunden löpträning.

Inga kommentarer: