söndag 31 januari 2010

Stark trots allt!

Blev väckt halv sex imorse av en Marina som skulle iväg och ställa ut katter. KUnde inte somna om då jag skulle upp hyfsat tidigt för att jobba. Fast det är ju bara att tuta och köra!

A. 10×3 Deadlift. 55% av 1RM från häromdan. 45 sekundermellan seten: 70kg

Jobbade explosivt, så snabb påkoppling som möjligt av framsida lår i starten.


B1. 3xAMRAP ring pushups, 3 sek excentriskt. 1 sek i botten och toppen. Sluta 2 rep innan tempot inte kan hållas. Ringar 2 cm från marken, bröst i golv. Axelbrett grepp.

20, 15, 12

Börjar få till ringpush-ups mer och mer, tror exakt att det är fjärde gången någonsin som jag har dem i ett träningspass.

60 sek vila innan B2

B2. 3×10 obrutna power clean, touch & go (snabba reps utan stopp). 60kg, 60kg, 65kg


Set nr.2

Riktigt nöjd med den här delen, kände mig stark. 60kg kändes ganska lätt så jag valde att höja till 65kg. Aldrig vänt så många på varken 60kg eller 65kg.

60 sek vila innan B1

C1. 3xAMRAP clapping pushups. Sluta 2 rep innan tempot inte kan hållas.

11 12 10

Kul övning, första gången på ca 10 år som jag gör den.

10 sek vila innan C1

C2. 3xAMRAP pushups. Sluta 2 rep innan tempot inte kan hållas.

10 11 11

Tufft efter clapping pushups.

10 sek vila innan C3

C3. 3×20 obrutna svingar

26kg hantel då gymet inte hade någon KB. Ganska lätt första vändan, tungt resten.

10 sek vila innan C4

C4. 3×20 back extensions

Höll tempot första ronden, efter det så blev tempot lidande efter 11 reps bägge varven. Sjukt tungt att göra dem på en riktig GHD-bänk. Jag behöver verkligen bli stark i bålen. Ryggen kramade ordentligt efter det här.

3 minuter vila innan C1

Kosten
12.00 Träning
13.00 Brownie,vispgrädde,vitkålssallad.
16.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön,2 morötter,
20.00 Ungstekt fläskkarré späckad med ekologiska dadlar,skysås,brocolli. pistagenötter och Ugli-frukt.

5 kommentarer:

Charlie Palmblad sa...

Långt och jobbigt pass, jobbigt att bara läsa sig igenom det ;)

David Englund sa...

Inte så farligt, gårdagens var mycket värre! Fast det kan iof ha berott på dagsformen.

Unknown sa...

Goa vändnigar David!
Jamiroquai i bakgrunden också, klart det går bra då :)

Bear sa...

Snygg kameravinkel! ;) Finemang med frivändningarna!

David Englund sa...

Sam:Kände mig stark, OPTs programmering har gett mig en viss utdelning!
Jag var tvungen att se klippet igen för att höra vad det var för musik, jag hör aldrig vad det är för musik på gymet. Det sållas bort, yrkesskada :)

Björn:Du har helt rätt, jag hade kunnat få med mer av trappan på filmen :)
Det var det enda stälelt jag kunde ställa kameran på för att få filmen snett framifrån utan behöva bygga upp något fin kamerariggning!