torsdag 21 januari 2010

Improvements!

Avbokning ihop med lunch idag så jag hade gott om tid för träning.

WU
Öva DU´s utan knäuppdrag,gick helt ok, men fick inte så många i rad.
Vrängningar,sidoutfall,squats,BJ,DL
HPS 20kg

2x2 HPS 40kg 1x2 50kg

Inte mycket, men alltid något ska försöka lägga in någon hängande styrkevariant varje pass.

Sen till OPT:

A. Dead Lift - 50% 1RM; 6 sets of 3; rest 30 sec

70kg fokuserade på explosivt från botten, alltså en stark kontraktion av quadriceps.

B. 20"/14" box jumps - 20 straight; 30 sec rest x 3

Obrutna, vajade till lite rep 17 set 3 men jag räknar dem ändå som obrutna. Rätt flåsigt.

C. HSPU - 5 perfect reps; rest 30 sec x 3

Visste inte riktigt vad jag skulle göra här, då 5 reps är löjligt lätt oavsett hur snygg formen är.
Exprementerade lite med handsbredden istället 2 set med 15cm mellan tummarna. Sjukt tungt och skar rätt bra i vänster axel också. Bredda ut till 40cm, men det hjälpte inte, blev bara 4 reps.

D. Muscle Ups - 3 unbroken; 30 sec rest x 5

Körde dem strikt. Fokuserade på ett hårt grepp med fingrarna så man slipper slita upp handlederna. Inga sår på handlederna efter. Övermarkerad utåtvridning/extension av händer/armar i botten.

Testade lite mer DU´s på kvällen, gick ännu bättre 17 i rad vilket är ett nytt PR! Inte lika skämmig hoppstil som senaste filmen heller.



Kosten
13.30 Träning
14.40 Många skivor julskinka på knäckebröd med senap. Brownie,vispgrädde.Vitkålssallad.
20.00 Kvarg,bär,mycket valnötter,linfrön,4 kokta ägg, 2 morötter

4 kommentarer:

Jon Ivmark sa...

STOR förbättring på DU. Jobba på så sitter de snart.

Jenny sa...

Oj vad bra! Håller med Jon, STOR förbättring!

Richard sa...

Bra där Dave. Jag ska själv försöka mig på lite DUs idag, det ska bli intressant.

David Englund sa...

Det går faktiskt bättre och bättre för varje gång. Det var nära att jag gav upp för någon månad sedan, glad att jag inte gjorde det, börjar faktiskt bli rätt kul! Tråkigt att jag är så tröglärd bara...

Richard:Ska även bli intressant att följa din DU-resa. Troligtvis kommer den gå lite snabbare än min :)