söndag 10 januari 2010

Lyxträning med Jenny och Jenny!

Träning på Sturebadet Haga idag. Lite annorlunda miljö. Lugn fin spakänsla i luften(dööh, det är ett spa). Ett omklädesrum/dusch som jag faktiskt skulle kunna tänka mig duscha i. Saker som jag inte är van vid helt enkelt.

Dagens träning

WU
Singleunders
DU 7 i rad PR

Testade sedan en vända på gårdagens DU/PU pass på en vettig PU-stång. Det blev 33st PU idag, det var alltså inte stången det var fel på igår. Antingen har jag blivit klenare i PU eller så straffar DU PU så mycket.
Däremot blev det 27 DU och en del 4or och 6or,det går framåt! Ketchup Ludde Ketchup!
Fick rethosta av den här delen som satt i resten av passet.

Del.1

Clean grip powersnatch

3-3-3-3-3

Vila 3 minuter mellan varje set.

40kg-45kg-50kg-50kg-50kg

Lång sträcka att förflytta en vikt i ett drag märkte jag. 40-45kg lätt. 50 kg började jag efterpressa och de jag inte efterpressade landade jag brett med fötterna på.

Del 2.

3 varv av:

Snatchgrip DL
3 sekunder negativ fas, annars skulle det vara rörelse på stången hela tiden.

10 sek vila

KB highswings

10 sek vila

Backextensions
2 sek negativ fas.

3 min vila

SGDL
6x90kg 4x100kg 4eller 6x105kg(minns du Jenny)
Värst var nog tummarna, tur att de domnade bort inför sista varvet så man kunde mata på lite. Hade nog kunnat gå lite tyngre idag iaf.
Jenny det monstret körde på 100kg coh hon hade nog kunnat köra på tyngre, men jag tror hon bara var snäll för att bespara mig förnedringen.

KBS
3x10 32kg
Förvånande mig första setet, 10 st utan problem hade nog fixat alla 15 men jag var så inställd på 10 st så det blev stopp där. 10 sista vändanvar dock max.

Backextensions
Är jag frukltansvärd svag i. 13-12-12 och jag höll inte ens tempot mot de sita seten.

Sista delen var tabata pushups, ronden med lägst antal räknades som poäng.

Satsade på 15 per rond. Helt smärtfritt i 6 ronder, var klar med 15st efter 11-12 sek. Sjunde ronden blev det helt plötsligt toktungt, och klarade 15 st precis den åttonde ronden på sekunden.
Formen var inte lika fin(mer nedreböst/mage i golv än övre bröst i golv) de sista ronderna som de första, men det är sånt man får ta. Axeln klarade sig fint!

Kul med bloggosfär-träning, tack för att jag fick träna på Haga Jenny!
Vi borde dra ihop ett större gän någon gång!

Kosten
14.00 Träning
16.00 2 svenska äpplen,lammstek,stuvad spenat
18.30 Brownie,vispgrädde,vitkålssallad
21.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön,vitkålsallad

5 kommentarer:

Jenny sa...

Kul att Haga föll dig i smaken! Lite lyx är aldrig fel:)

Bra jobbat med DU David!
Ang SGDL så tror jag att du gjorde 4 reps på de 2 sista, kan ha varit 6 reps på den 2:a, men 3:e vet jag säkert att du gjorde 4!

Hur känns kroppen idag?

David Englund sa...

Andra varvet vet jag att jag gjorde 4 reps,det var sista jag var osäker på, men nu vet jag :)

Känner mig bra i kroppen, Backsquaten sen i lördags sitter i benen, annars känns det bra.

Klarade du dig bra från gårdagen?

Jenny sa...

Kroppen känns bra! Otroligt stel bara. Lite massage på det här så blir det bra!

Jon Ivmark sa...

"Brownie,vispgrädde,vitkålssallad." Tycker att den kombon är lika rolig varje gång ;)

David Englund sa...

Einar reagerade ungefär likadant när han fick se det Live innan vi åkte till halmstad.
Man behöver faktiskt inte blanda vitkålssalladen med brownien :)