måndag 26 november 2012

Hur blev mitt flås bättre egentligen?

Lätt under isen idag, outsövd efter helgen och allmänt stel och seg i kroppen.
Handen dock bättre, kunde köra OHS ca 10cm från mitt snatchgrip idag.

Träning

A.Powerclean 100kg OTM i 8 min

Check!

Inga problem alls, inte nöjd med tekniken alla lyft dock, ffa breddade jag för mycket på 4-5 av dem. PC har dock aldrig gått så bra upp till 80kg som idag.

B.Backsquat

131,5kgx3x8

3 hopp efter varje. Svårt att tagga till 8ggr då det är så pass tungt att jag måste fokusera. Taggade inte till och hamnade fel sista setet och klarade bara en böj då. Vilade 2-3 min taggade till och satte 3 st. Kommer bli tufft här nästa vecka.

C.Helen

3 varv på tid av:

400m löpning
21 KBS 24kg
12 Pullups

Tid:7:43min

Nöjd! Att kunna göra en sån här bra Helen i slutet av passet och utan sparring hade jag aldrig trott. Löpning ok, tappade bara tempo på sista löpningen. KBS bättre än någonsin, gjorde korta svingar nära kroppen för att spara tid. PU tyngre än förra året dock, fick gå över till singelkipp de tre sista repsen.

Inga kommentarer: