måndag 22 augusti 2011

Favorit i repris!

Kraftig träningsvärk i vaderna, tror inte det kommer från löpningen igår dock utan jag tror att det komemr från tåhävningarna som jag värmde upp fotleder och hälsenor med innan.
Sen lyckades jag givetvis sträcka höger säte, piriformis eller någon annan djup rotator vid avslutande "längd"hoppandet igår, kanske börjar bli för gammal för sådant där :)

WU
Rörlighetsträning, Kippsvingar,musclesnatch,hang powersnatch 20kg. FS 20-70kg.

Träning

A.Hang Powersnatch

50kgx3x3

Ren teknikträning, länge sedan men positioner och explosivitet kändes bra.

B.Frontsquat

90kgx5x2 90kgx10



Kändes inte superbra, men det kändes inte dåligt heller. Inte nöjd med formen på rep 9 och 10, tappar bröstryggen lite. Sa att jag skulle göra 10 reps innan så därför gjorde jag 10.

C.Amanda-klon

9-7-5 reps på tid av:

Muscleups
Clean(fulldjup)70kg
Lateral burpees



Tid:6:58min

En variant av förra veckans amanda, kul att få lite revansch på Mackie.
Väldigt flåsigt, kunda ha trykct på lite mer i cleans, men var nöjd bara så länge jag höll mig före Mackie :)

D.AMRAP 6 min av:

6 WB 9kg
6 TTB

Resultat:7 varv+4TTB

Ingen längre paus från C, ca 5min. Varvade mellan 8kg och 10kg boll, helt sjukt att det kan vara sådan skillnad mellan dem. Varv 7 gjordes obrutet med 8kg, varv 8 delades upp som 6 singlar med 10kg.

E.AMSAP plankan 40kg

1min blankt.

Kosten
12.20 Träning
13.50 Brownie,vispgrädde,2 äpplen,3 ägg.
18.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön2 morötter,1 apelsin
21.45 Kött och kanterellgryta, vitkålsgratäng,råstekt potatis

2 kommentarer:

marcusherou sa...

Är impad av din fina form på SC. De såg ut att kosta mindre än för mig :)

Mina LBurp på andra varvet!

Nu ökar vi !

David Englund sa...

Tack, börjat få in dem metcon-style nu.

haha, jo fast du tog igen dem på ditt sista varv, där var du snabb!

Jag är mer förtjust i dina stora apsvingar vid MU :)