måndag 29 augusti 2011

Hoppa utan vader?

Trodde vaderna skulle vara tokpaj efter gårdagens löpning, men jag börjar väl vänja mig? Känner ju givetvis av dem idag och de känns långt ifrån starka.

WU
Rörlighet,foamrulla vader, FS,Clean 20-60kg, kippsvingar.5 CTB-PU.

Träning

A.Clean(fulldjup) – 3RM Inom 15 min.

70kgx1 80kgx1 90kgx1 95kgx2 90kgx3



Testade med bälte på 95kg för att se om det hjälpte, det gjorde det inte. Vågade inte dra den nära kroppen vilket resulterade att jag fick fånga den långt fram och på den sista slängde jag ut den i en båge så jag tappa balansen bakåt när jag hade rackat den i sittet.

Ville testa på 95kg igen, men Marcus tyckte jag skulle säkra, så jag gjorde en lätt trea på 90kg istället(utan bälte såklart)
Nöjd ändå, känns att styrkeperiod och avlastning nu har gjort mig starkare.


B.Sectionals NY 2010 Event 2″

På tid:

10 x Front Squats
20 x Double Unders
8 x Front Squats
30 x Double Unders
6 x Front Squats
40 x Double Unders
4 x Front Squats
50 x Double Unders
2 x Front Squats
60 x Double Unders

Vikt på Front Squat: 70/50kg. Rack ej tillåtet och du får inte sittvända den. Alltså måste du styrkevända den från golvet.



Tid:7:21min

Frontsquatsen kändes tunga, kanske för att 70kg ska kännas tungt i metcon samt att jag inte hade lyftarskor.
Doubleunders kändes sämre än vanligt, ingen spänst i vaderna, inte så konstigt med gårdagens löpning i bagaget.
Intressant är när jag normalt sett filmar pass med DU i så brukar kameran klippa bort X antal reps, den här gången la den till några :)

Vila 10min

C.AMRAP 10min

250m row
20 BJ 60cm löpning.

Resultat:4 varv+17BJ

Surt att missa 5 jämna fina varv, men det gick inte att studsa upp på direkt på lådan idag. Flåsigt!



D.Bål

AMSAP 60kg Planka

15s+27s

Gled på golvet så jag tog en kort paus för att ställa mig mer stabilt, sen var det bara tungt.

2 x [ AMRAP 1min GHD, 60s vila]

33, 21

Totalkraschade inför andra där jag även vek ned mig.

E.4/4pistoler 6/6 pistoler

Stela högerbenet fick styra hur många reps det fick bli.

Kosten
12.00 Träning
13.45 Brownie,vispgrädde,3ägg,1/2 honungsmelon
18.00 Mixad grillplatta med 250glammfärsspett,200ghamburgare,500g revbensspjäll,ugnsrostad sötpotatis,brocolli,paprika,rödlök. råstekt potatis.
21.00 Kvarg,bär,nötter,linfrön,2 morötter ev ett plommon från trädgården.

3 kommentarer:

marcusherou sa...

Ett bra pass för dig trots allt med tanke på att woddarna innehöll i princip bara svagheter.

FS är din starkaste sida men 70kg i metcon är åndå rätt så tungt. DU, rodd och BJ däremot :) Mycket bra träning för dig således.ä, ungefär som när jag tvingas göra burpees och thrusters :)

David Englund sa...

Jepp, mycket sådant jag behöver bli bättre på...

Ska bli kul och se idag om jag håller i 20 min :)

marcusherou sa...

Ja fy fan om man orkar ha 60s pace, kommer bli heavy as hell