tisdag 9 augusti 2011

Resetbehov, men konstigt nog bra flås!

Har känt av lite symptom på överträning senaste dagarna, vänster axel har varit lite spänd och hö.SI-led har börjat mola lite. Lät dagens pass avgöra om det ska bli lite vila.

WU
rörlighet,10 CTB-PU, DU's, OHS 20-60kg.

Träning

A.OHS bygg upp en tung 3:a

70kgx3 80kgx3 92,5kgx1

Kändes ganska lätt på 80kg, men ändå vobbligare än vad det borde vara. Testade 92,5kg men la in den efter 1 rep, kändes väldigt tungt. Kan vara det att jag verkligen går ned i botten på dem nu, jag är ju svag när det gäller att stabilisera där nere men jag tror även att axlarna är lite trötta.
Positivt var att pushpressen var riktigt lätt.

B.Clean Deadlift

85kgx3 110kgx3 140kgx2 145kgx1

Hoppade snatch deadlift för det gick inte för såren i händerna. Nöjd med 2 reps på 140kg, lyftet på 145kg var mer ett marklyft med lyftarskor än ett cleandeadlift.

C.Backsquat(HB)

80kgx5 100kgx5 110kgx5 (5RM PR)

Mer att ge här, men ville inte pressa kroppen hårdare än såhär på styrkeövningarna.

D."Christine"

3 varv på tid av:

500m rodd
12 marklyft kroppsvikt(70kg)
21 boxhopp 50cm

Tid:9:13min PR

Missade 9 min gränsen pga mjölksyra vid sista varvets boxhopp, ändå ca 90s PR. Sjukt att en så lång metcon fungerade bra för mig.

Styrkan inte bra iaf, vila helt i 3-4 dagar så kropp och händer får läka lite, sedan blir det nog Mackies programmering, för det är ju inte kul att leka själv :)

Kosten
13.30 Träning
15.15 Brownie,vispgrädde,apelsin,morot
17.15 kvarg,bär,nötter,linfrön,morot
21.00 köttbullar,blomkålsmos,rårörda lingon,brocolli

2 kommentarer:

marcusherou sa...

Fan henne skulle jag vilja lägga in! Lite lätta DL men annars rätt otrevlig :)

Du börjar bli stark i BS! Jag märker definitivt av all högvolym i OHS. Känner mig wobblig

David Englund sa...

Mmm perfekt för mig, allt jag är kass på, för dig skulle det bara vara ett egoboost pass :)