söndag 14 augusti 2011

My workout is your warmup

Dags att komma igång igen, startar lite lugnt så att kroppen hinner väckas lite till liv när träningen börjar på riktigt imorgon.
Rätt dålig sömn inatt, inte alls taggad på träning, men man vaknar ju iaf till lite efter.

WU, lite dynamisk rörlighet, 2 min jogg.

A.On the minute i 3min 10 burpees

16s,16s,17s

Note to self, svårt med snabba burpees på fuktig gräsmatta och fivefingers.

B.5+5 pistoler med fivefingers

Lätt på vänstern, toksvårt med höger.

C.
Ca 1050m löpning
vila 3min
Ca 700m löpning
vila 3min
ca 350m löpning

3:24min(senast 3:16min) 2:09min(senast 2:10min) 57sekunder(senast 57s)

Riktigt dåligt uppvärmd därav ett uselt första lopp, inte trött efter, kunde bara inte hålla rätt hastighet. Tog i ordentligt på varv 2, tokjobbigt, blev belönad med 1 s snabbare lopp iaf. Sista loppet i inte jättetufft, finns mer att ge.

Hoppas på superstyka i veckorna som kommer, som utdelning på högvolymen jag har kört med vilan nu efteråt.



Kosten
11.30 Träning
12.30 Dave's hamburgare,glutenfritt hamburgerbröd.(Blev bara en 2x200g idag, 4 plommon från trädgården, helt fantastiskt goda. Brownie,vispgrädde.
16.00 Kvarg,bär,nötter,grönsaker
19.00 Kolgrillade kycklingklubbor,grönsaker

Förresten, ganska billigt att inte träna, man behöver ju inte alls äta lika mycket!

6 kommentarer:

Bear sa...

Jag skulle vilja se skridsko-burpees. Någon i kretsen måste väl spelat hockey som ung?

Sven Isaksson sa...

Klockrent käk!

Bra fart på burpees

marcusherou sa...

Riktigt snabba Burpees men det vet vi ju redan att du har :)

Du får bekänna färg imorrn, antar att du såg Chippern till din ära :)

David Englund sa...

Björn:Det låter inte som något för en hockeyspelare, utan något för en konståkare.

Sven:Hamburgarna äger, tråkigt att de tar slut så fort bara :)

Mackie:Haha,vadå bekänna färg? OK, först 20 softa burpees, sen en orgie i hemskheter, jag fruktar den där chippern mer än vad jag fruktar AmaNDA i dag kan jag säga.

marcusherou sa...

Den är ganska lugn trots allt Dave. Men det är exakt som du säger, många behöver träna på flera av de momenten och undviker dem tex så hatar jag WB!

marcusherou sa...

Och speciellt med de stora bollarna på CFN som kastas med svår vinkel :)