fredag 19 augusti 2011

Inte toppad, men inte övertränad heller

Bra dagsform, fick sova bra inatt, en del av hemligheten är att gå och lägga sig i tid :)
Fortfarande brutal träningsvärk i bröst, men ländryggen har lugnat ned sig.

WU
Rörlighet, powerclean 20-60kg.

Träning

A.Bygg snabbt upp en tung tre powerclean

70kg 80kg 85kg 95kg(2) 92,5kg(2)

Kände mig stark och aggressiv med bra klipp. Lätt som papper på 80kg, 85kg ganska lätt också. Bra tecken på att jag inte är övertränad.
Blev girig och satsade på ett nytt 3RM(tidigare 90kg), men börjar givetvis strunta i tekniken då(breddar fötterna) vilket såklart gör en svagare. Dock rätt nära på 92,5kg, men rackade den sista dåligt.


B.Northern Sectionals WOD 4″

15-12-9 av:

60kg/42,5kg Squat Clean
CTB pullup

Tid:6:44min

Begränsande faktor var lokalt i låren idag, frivändningarna var inte lika lätta som vid elizabeth tror jag får tacka veckans airsquats,backsquats,wallballs,OHS, boxjumps, burpees för det.
Givetvis väldigt flåsigt också, fick bryta PU rätt mycket just pga av det.

Vant mig vid sparring, hade velat haft det här idag med.

C.Prowlerpush/Sleddrag

Omöjligt att pusha prowlern på underlaget på CrossFit Nordic, fick dra den istället fungerade lika bra det. Otrolig syra i låren. Drog den typ totalt 170m, varav de sista 90m på tid på ca 2:30min.

Nice med lite deload i helgen, bara lite löpning

Kosten
13.30 Träning
14.30 Brownie,vispgrädde,2 morötter,en halv honungsmelon,3 ägg
17.30 Ugnsrostad brocolli,sötpotatis,färsk potatis,lök,paprika, kycklingklubba, en bar.
20.00 Skinkschnitzel,vitkålsgratäng


7 kommentarer:

marcusherou sa...

Du är stark du! Kul att se trots volym.

Vi får hålla koll på styrkan, speciellt den explosiva delen och vara uppmärksamma.

Tycker du gjorde bra ifrån dig, den är rätt jobbig den där wodden trots allt. Klart värre än på pappret, jag menar det är ju bara en 75% Elisabeth :) Skillnaden är ju att CTB med kipp är pulsbringande den med till skillnad från Ring Dips.

David Englund sa...

Precis, styrka speciellt explosiv sådan är ju bra mätare på överträning.

Det är 80% av repsen av elizabeth, men jag gjorde den bara på en 15% snabbare tid. S
en dessutom med färre reps ska man få en bättre tid pga av att man inte ska behöva pacea sig lika hårt heller.

David Englund sa...

Dvs jag är inte nöjd, sub 6min skulle jag iaf ha fixat :)

marcusherou sa...

Sub 6 hade placerat dig topp 6 på Sectionals förra årwt bland:

Sasha, Mikko, mig, Aegedius och nån annan bra dansk och alla 80+.

Den metconen verkar tilltala något tyngre folk trots CTB. Kolla Lanner som har en tokig tid! Jonas är ju inte heller lätt :)

Vad jag försöker säga är att du helt klart inte behöver sura men du kommer såklart spöa den tiden nästa gång!

Bra mål med sub 6. Sub 5 är min drömgräns och om mitt grepp nån gång förbättras så är det möjligt.

Bear sa...

Jag har något som heter Stesolid. Works like a charm!

När fick ni tag på en prowler? Grattis till er!

Joel Krigström sa...

Vitkålsgratäng blev jag sugen på när jag läser din blogg. VAd innehåller den? Vitkål och grädde:)?
Jag har käkat vitkål kokat i grädde, sjukt gott

David Englund sa...

Mackie:Kanske som du säger, cleans mycket tyngre än CTB. Nya tag på måndag!

Björn:Det blir man taggad av va?

Vi har haft den länge tror typ sen efter SM förra året, men den har stått i källaren fram tills någon vecka sedan.

Joel:Det är faktiskt Marina som gör den, typ steker vitkål och parika, lägger i en ugnsform med färskost och grädde och gratienra typ.