onsdag 9 juli 2008

Ingen CFT

Dagens wod var CFT. Det kändes inte så aktuellt då det var min tredje träningsdag i rad samt att jag just har tagit tillbaka mina 67,5 kg i shoulderpress. Perfekt tillfälle och lyssna lite på Martins råd för min OL. Körde lite powersnatch, fulla ryck och snatchbalance. Snatchbalance gick över förväntan, borde jag lägga in i varje pass litegrann.
Sen blev det lite teknik i backsquat, eller rättare sagt djupare reps. Jag har hela tiden kört parallellt med golvet, så patella är över höftleden.Alltså fullt godkända reps, men det har alltid varit på gränsen så dags att öva upp 5-10 cm djupare. Körde några lätta treor på 7,80,90,100.
Sen teknikträning marklyft, körde endast singlar och bara helpronerat grepp. Tekniken kändes bra, drog singlar upp till 120 sen fick jag hybris o skulle satsa på PR på 140. Vikten satt fast i golvet. Testade med mixat grepp istället, vikten satt fortfarande fast i golvet. Nåja, jag hängde inte läpp för det, jag kan ju inte kräva att jag ska öka i mark om jag inte kör den. Ska bli starkare i den i höst.

Inga kommentarer: