måndag 14 juli 2008

Semesterträning

Kunde givetvis inte hålla mig borta från träningen under semestern. Blev söndagens wod:
15 Handstand push-ups
1 L Pull-up
13 Handstand push-ups
3 L Pull-ups
11 Handstand push-ups
5 L Pull-ups
9 Handstand push-ups
7 L Pull-ups
7 Handstand push-ups
9 L Pull-ups
5 Handstand push-ups
11 L Pull-ups
3 Handstand push-ups
13 L Pull-ups
1 Handstand push-up
15 L Pull-ups

21:09 min PR med 3 min

HSPU inga problem, bara set 13 samt 11 brutet med kort vila, total tid på HSPU lär ha legat runt 7 min.
Däremot L-pullups tog ordentligt med tid, bröt nog alla efter 5 med 3 i stöten. Hajar inte hur jag kan vara så klen där när ja är ganska stark i deadhangs och kippings, så tungt borde det inte vara att hålla upp benen...

5 kommentarer:

Bear sa...

HSPUs är en mysterium för mig, fattar inte vad jag gör för fel...men det tar sig. Borde sätta upp ett mål så att jag tvingar mig att öva extra. LPU tycker jag däremot "bara" är jobbiga eftersom det är en strikt pull up, benen och magen ett mindre problem. Gjorde 50 raka GHD-situps utan att få träningsvärk en gång, kanske har något med saken att göra ;)

Bear sa...

"ett" mysterium till och med

David Englund sa...

hehe, en och ett, kan vara svårt det där :)
Det kan ha något med saken att göra, jag gjorde 5x30 GHD i en wod för 2-3 måndader sedan, då skadade jag magmusklerna så jag knappt kunde aktivera dem under 2 veckors tid efter d. Har inte vågat migpå GHDs efter det igen, borde väl göra det, mendet skulle vara skönt att ha en riktig GHDbänk.

Bear sa...

Haha, jo, kommer ihåg när jag gjorde dem och Martin bara skakade på huvudet och var övertygad om att jag skulle bli cripplad i minst några dagar. En överraskning var dock när jag sub:ade 15 back extensions med 30 Good Mornings (20kg stång) och fick värsta träningsvärken på hur länge som helst. Blev iofs totalt 240 st, men ändå!
En GHD-bänk är det enda som fattas här i Uppsala. WOD nästa måndag förresten?

David Englund sa...

Goodmornings kan vara en killer, mina ser iof ut som någon kombination av goodmorning/backsquat då jag e patologiskt stel i hamstrings!
Jepp, wod på måndag, ska bli kul även fast det kanske inte är det bästa att grunda med en veckas semester här på gotland innan...