torsdag 27 mars 2014

Det hjälper att lacka!

Fräsch i kropp, lätt stel i rygg som vanligt efter sovit bredvid Tila.

Pass 1

A.1 vändning+1 stötdrag+1 vändning+1 överstöt

70kg 80kg 90kg 100kg 106kg 109kg 112kg miss andra vändningen x2

Lackade och ville stöta 112kg iaf, vände det och missade överstöten såklart.

Alla vändningar sega i resningen. Gör likadant när jag rycker och gör ryckdrag. Inte så i vändning och stötdrag. Därför skippar jag stötdrag tills jag får in dem  bra på lätta vikter.

Pass 2

Lack på pass 1

B.2 vändning+1 överstöt

70kg 90kg 100kg 107kg 112kg Såja!

Allt rätt lätt också. Tänka i vändning: Hälvikt, dra stången bakåt med hopp mot hals.

C.Splitsquats med hantlar

20kgx2x10/10x3

Nyttiga för mina sidoskillnader.

D.1 PC+5 explosiva frontsuats med fokus på vänster ben 70kg

Extra frontsquat, vänster ben behöver ju komma ikapp.

Sen kortare pass med fix inför nästa kurstillfälle, BAT , finns platser kvar så anmäl er om inte "Gilla" oss iaf här på facebook

Fick en trevlig paus mitt under dagen för lite påfyllning av positiv energi också.

Pass 3

E.10 min jogg till hagaparken

3x
3min snabbt(ca 15-16km/h)
1min vila

10 min jogg tillbaka

rätt tunga ben i slutet, skönt att springa ute lite igen.


Inga kommentarer: