fredag 17 juli 2015

Träningstorsdag

Pass 1

Vanliga rundan

24:03min PR

Soligt, trevligt väder. Gillar verkligen den rundan, skönt med lite stock och sten, trappor, stigar och varierande terräng

Ledig under dagen, lite plugg, jobb och städning.

Pass 2

A.1 ryckdrag+2 styrkeryck utan att flytta fötterna

60kg 65kgx1x2 70kgx1x4

Slarvar lätt med att inte extendera fullt, bra övning för att få till det. Jobbar mig bättre under stången nu.
Fokuspunkter, starkt marklyft, fram med knän, sträck uppåt med blick framåt.

B.E4M i 16min

1 Clean-thruster+1 thruster+3 jerk  85kg
6 hantelcurl 14kg
6 strikta pronerade PU med fokus på vänsterskulderblad

Vädningar sådär, blir ltie knasigt med thruster, blir nog PP i fortsättningen, jerk känns bra.
Något bråkar i vänster axel vid curlsen, misstänkt sedan länge att det är långa bicepssenan som bråkar. PU oproblematiskt, men tungt efter curls såklart.

C.E5M i 30min

Marklyft kontrollerad tng

125kgx3 135kgx2 145kgx1 130kgx3 140kgx2 150kgx1

Tänka på att driva höften till vänster ger mig ett rakt lyft. Gillar vågträningen, andra vågen lättare.

Support i ringar 20 sekunder+15 liggande hantelpressar med begränsat ROM (för axeln)x3

Drag mot hakan med ryckfattning 30kgx10+10 utåtrotationer i gummibandx3

D.Enbens jefferrson curl 14kgx10 enbensutfallbakåt för hamstrings 14kgx10 per sida

Finnen 5 repsx3set

Träningen tog mycket längre tid än planerat på kvällen, helt sänkt idag fredag....

Inga kommentarer: