onsdag 26 maj 2010

Dra lite tyngre

Lucka mellan patieterna på eftermiddagen, perfekt att passa på att lägga in ett träningspass(som om jag inte skulle ha hittat tid på något sätt för det ändå :)

WU
500m rodd 1:42min Hmm, ganska lätt faktiskt

Djupa utfall osv.

Snatch highpull. musclesnatch 30kg

Träning

Musclesnatch 45kg 3x3

Sista repetitionen varje set ganska tung.

Snatch 55kg 1x5

Kändes ganska bra, fick till bra höftöppning, mer fart bara. Fokus på snabb centrering av vikte i sittet.


Clean&Jerk 75kg 1x5

Vändingarna lätta men endast ok tekniskt. Landade lite långt fram på föttera på några.
Jerksen hur lätta och som helst, kändes verkligen som ingen vikt alls. Tur att jag har lätt för något i OL iaf.

Deadlift

3x115kg 3x125kg 3x132,5kg (3RM PR)

Känns som att något har släppt i marklyften, vikterna sitter inte fast i golvet längre. 132,5kg kändes lättare än 130kg förra veckan.

3x
Brutalbänkx15
Backextensionsx15

Var tvungen att testa brutalbänken då jag aldrig har kört den förut. Peter nämnde att den var brutal för höftböjarna, helt rätt hade han, gick helt dubbelvikt efter varje set.

2x
GHD-situpsx15
Backextensionsx15

Kosten
12.00 Ost,3 ägg, morötter
15.30 Träning
18.00 Brownie,vispgrädde,morot
21.00 400 g biff, grönsaksröra,sallad,ost,en clementin. Sen kunde jag inte låta bli mammas läskigt godajordgubb/rabarberpaj med vaniljsås.

Inga kommentarer: