måndag 10 maj 2010

Inspiration i ren form!

Jag har varit nere i Halmstad under hela helgen och dömt i european regionals, kvaltävling inför CrossFit games i sommar.

Jag fick tyvärr inte lyxen att sova på "Hotell" Laxen, menmed allt att göra så gick det att ordna lite sömnbrist ändå.

Det var en helt sjuk nivå på de tävlande. Några exempel:

Islänningen Sveinbjörn Sveinbjörnsson som precis efter ha sprungit 2,2-2,4km på dryga 7min lyfte 70kg på raka armar från golv de direkt följande 7 minuter som kom efter.

Svensken Anders Karlsson som tydligen gillade att springa och att ro, men såg ut att gilla att lyfta saker som vägde 150kg+ över huvudet! Han vann ovannämnda sträcka på 6:58min och.

Amerikanen Blair Morrison som tog första platsen för att representera Europa i games?!? :) Jag dömde honom i Pass 3 som delvis gick ut på att frivända och stöta 80kg 10 ggr och mellan varje stöt så skulle man gå med vikten på raka armar 10 m. Han tog sig igenom dt passet utan några pauser att tala om.

Den som imponerade mest var den tog första platsen bland de kvinnliga tävlande, Annie Thorisdottir. Liten nätt muskulös islänska som inte verkade ha några gränser alls. Lyfte tunga vikter många ggr check, springa fort check, lyft upp sig själv 40 gånger för att sedan träffa samma räcke med fötterna 40 ggr check, Det sa bli intressant att se hur det går för henne på games, jag ska skulle inte alls bli förvånad av om hon tar första platsen även där.

Sist men inte minst var det en herre som var där , men han tävlande inte. Förra årets CrossFit games vinnare Mikko. Såg givetvis inte alla hans 3-5 dagliga pass men här är några exempel av vad jag såg.

Kvällen fredag 5x5 powerclean 110kg

Lördag 5x5 backsquat 150kg 5x5 pushpress 100-105kg death by pullups (2 pu första minuten,4 andra, 6 tredje o.s.v.) Hna körde tydligen t.om. 28 PU.

Söndag Clean&Jerk singlar 130kg, death by C&J 60kg (1 första min, 2 andra os.v.) Det räcktetydligen med 14 min här. Frontsquat 5x5 130-140kg ,ståendepressar femmor 60-75kg.

Jag säger bara en sak, monster!

Riktigt inspirerad av alla atleter, nästa år är det föhopningsvis min tur om jag blir stark någon gång.

Lika kul som vanligt att träffa alla vänner, trots mycket att göra och lite sömn. Paleobilen på hemresan gick inte av för hackor :)

Min egen träning under helgen.

Fredag 7/5
OL-workshop med Anders Lindsjö
Riktigt bra utbildning. Fick en lite snabb justering på mitt ryck och oj vilken skilland det blev, blir väl nya PR nu förhoppningsvis. Massa ryck på 20-50kg. Frivändningar 40-85kg.

Lördag 8/5
Typ 10 Singlar ryck 50kg

Frontsquat 70kgx4x5 3212

Fokus på att inte dippa armbågarna en enda gång under rörelsen. Måte bli starkare i bröstryggen.

21-15-9
Butterfly pullups
HSPU

Tid:6:35min

Opejsat. HSPU märkvärdigt tunga.

vila 2 min

21-15-9
Butterfly pullups
Closegrip pushup

Tid:3:58min

Både pushups och pullups tunga,inte så konstigt.

Söndag 9/5

Handleden mådde bra, så jag gav Grace ett försök. Jag var ju tvungen för jag gjorde ju samma pass senast jag var här för 6 månader sedan.

30st lyft från mark till raka armar på 60kg

Tid:4:51 min PR (kapade 2 min sen senast jag var i halmstad)

Fick något storhetsvansinne och trodde jag skulle fixa den sub 4 min när jag såg att jag hade gjort 10 reps på 50 sek. Tyvärr räckte inte kraften för att jag skulle hålladet tempot. Hade dock mer att ge då det blev lite väl långa pauser mitten.

Death by OHS 20kg

2 OHS första minuten, 4 andra minuten, 6 tredje o.s.v.

Han t.o.m. 28 reps d.v.s. 14 min. med en sekund tillgodo. Hade inte ork att påbörja den femtonde minuten.

Inga kommentarer: