lördag 29 maj 2010

Inte min tidsdomän...

Snabbt pass idag, en sån där metcon.

På tid:

500m rodd
40 pushups
500m rodd
30 pushups
500m rodd
20 pushups

Tid:8:46min

Sämre tid än senast, men det beror dels på att jag har tappat lite återhämtningsförmåga i pushupsen och till stor del på att jag höll rätt högt tempo i rodden, alla varv under 1:50min.
Första varvet rätt fort 2:40min, sedan bröts det bland pushupsen (vilket jag inte brukar göra).

Hade någon tanke att köra backextensions efter då jag hade en GHD-bänk på plats. Mådde"rodd-dåligt" efter så jag hoppade den biten.

Kosten
13.15 Träning
14.00 Brownie,vispgrädde,vitkål
17.30 Kvarg,bär,nötter,linfrön 1 apelsin
20.30 Macadamianötter, mycket kycklingwok, ugnbakad sötpotatis, honungsrostade mandlarmed kokosflingor, ett stort glas rött.

3 kommentarer:

Johan Lindvall sa...

Tjena David!

Tänkte bara höra hur de går för dig med IF-kosten...? Med tanke på styrkeökningarna du visat på din blogg så måste den va jävligt bra för dig, men jag undrar mest vilket upplägg du kör efter och vad som funkar för dig... Tänkte prova på IF i sommar. =)

Johan

David Englund sa...

Tja Johan!

Jag har ätit på IF sätt sedan slutet av 07 och framför allt för att det är bekvämt och jag gillar stora portioner :)

Jag tror att det är mycket viktigare vad man äter än när man äter.

Jag har är inte så jättestrikt med vilka tider jag äter, men den första måltiden brukar bi vid 14.00-tiden på dagen och den sista vid 21.00.

Testa IF, det är bekvämt som sagt och man inser att det går att trän rätt långa pass och prestera bra på tom mage(exlusive lite fria aminosyror)

Johan Lindvall sa...

Åh fan, sen 2007?

Det var väl mest det som var tanken, att det är bekvämt! ;) Men man gillar ju käk så det kanske är svårt att hålla sig.... hehe...

Men om jag fattat det rätt så när du väl äter så är det ändå efter Paleo-regler?

Nu har jag ju precis börjat, fick du en dipp i träningsprogressionen de första 2-3 veckorna eller?
Jag ska träna 13.30 idag t.ex och det känns lite märkligt att INTE äta något ca 2h innan... men det är väl bara att köra på? =)

Var förresten kul att följa dig under OPT-tiden, jag gjorde det också då. Hade äntligen någon att jämföra lite med... haha!