fredag 14 maj 2010

Insikt

Vaknade för tidigt idag, väckt av en gosig Devon Rex vid namn Chimi.

Känd mig rätt trött och stel i kroppen.

Wu
500m rodd 1:49min
Singlar boxjumps, har jag alrig utfört tidigare. 90cm, 100cm,110cm. Rätt nöjd med 110cm då det är är ca 30 cm ovanför min höftled ihöjd.

Smala OHS, frontsquats,djupa utfall, GM, strkta CTB-PU.


Insikt Nr. 1 Det som framförallt begränsar min knäböj är mina stela fotleder. Fått upp tillräcklig rörlighet för bottendjup OHS, nästan för backsquat saknas dock fortfarande en del för frontsquaten.

Powersnatch 50kgx1x3

Blev istället ca 15 lyft på den här vikten. Första draget bra, fick bort knäna ordentligt och höll ryggvinkeln. Fick dock inte till höftextentionen. Drog några från häng, full höftextetion.
Insikt Nr.2 För tidigt andra drag, lyckades få till ett fint sista lyft.

Skulle egentligen ha kört C&J, men hoppade den delen då det blev en relativ hög volym på snatchen.

Frontsquat

70kgx3x2 4211
80kgx5x2 20x1
90kgx5x1 20x2

Teknikträning på 70kg och 80kg, mycket fokus på armbågarna. 90kg fokus på armbågaran, men d hade tillåtelse att dippa lite, dock inte tillåtet att brotta upp stången med ryggen.
Överaskad över att 90kg var så lätt, hade minst 3 reps kvar i mig. Kan ha hjälpt att lägga över mer tyngd på höger ben så att jag blev jämnt belastad.

Insik nr.3 Troligtvis har mytt lilla fronmtsquatprojekt gett utdelning.

Varvade frontsquatsen med:

strikta viktade PU 27kgx6x4 31x0

Första 2 seten pronerat grepp, de andra 2 supinerat.

Avsluta med core

3x
15GHD-situps
15 backextensions

Kosten

12.00 Träning
14.00 Brownie,vispgrädde,2 morötter, ananas.
17.00 Moussaka, färskt vitkål.
20.00 vet ej än.

Inga kommentarer: