fredag 28 maj 2010

Var tog rycket vägen?

Maxningar idag igen på schemat, jag hajar inte riktigt tanken bakom det faktiskt. Kanske för att bryta ned för att superkompensera senare fas?

WU
500m rodd 1:47min kändes likdant som 1:42min senast, inte så bra.

Dynamisk rörlighetsträning, high pulls, snatch

Träning

Snatch 1RM

60kg miss 60kg miss 60kg miss 60kg 65kg 70kg miss 70kg miss

Mitt ryck hade en peak isöndags, sedan dess har det baragått utför. Det var en skräll att jag tog 65kg idag.

Clean&Jerk 1RM

70kg 80kg 90kg 97,5kg miss 97,5kg miss

Var väldigt nära att ta 97,5kg, hade stången på bröstet för att sedan lyckas dippa ned armbågarna och tappa stången framåt. Måste bli bättre på att driva armbågarna uppåt! Cleanformen kändes bra idag!

Overheadsquat 3011

70kgx3 75kgx3 80kgx3

Inget set var maxtungt, även om 80kg inte var någon dans på rosor. Så gott som lår mot vader i botten.

3x

Frontsquat 4212 70kgx3

Fokus på armbågarna

vila 2min

2 strikta långsamma(så gott det går) muscleups med 20 sek mature support i toppen på varje.

vila 2 min

Sedan var jag sugen på att köra lite längre repsserie PU då jag har fått en hyfsad teknik på Butterflye-pullups. De är fatiskt både lättare och snabbare för mig. Jag kom ur rytmen några gånger, men det blev 35 stycken utan att ens vara nära max. Om jag körlite högre repsantal närmaste tiden så ska inte 60 stycken vara någon omöjlighet innan sommaren är slut.

Kosten
12.30 Träning
14.00 Ett glas mjölk,Brownie(Åh så gott det var, perfekt tillagningstid på den här),vispgrädde, morot,vitål
18.00 Chokladproteinpudding,kokosflingor,pekannötter.
21.00 Kycklingwok, sallad,jordgubbar med vispgrädde. Ett stort glas rött.

2 kommentarer:

J sa...

Vilket program är det du följer? Är det CA?

David Englund sa...

Jepp det är CA, följer den ckeln som tog slut 15/5.
Det har gett rätt bra utdelning hittills, ökat C&J 10kg, snatch 5kg, splitjerk och pushjeerk 7,5kg, hoppas på lite mer innan cyklen är slut.