fredag 21 maj 2010

Gatufest i solen

Ja, det är ingen ovanlig syn på adressen Norrtullsgatan 13. Folk står och svingar, pushpressar,hoppar hopprep och springer upp och ned för gatan! Så som det ska vara helt enkelt, det gäller att tillvara på sommarvärmen!

Största delen av dagens uppvärmning fick ske där, rörlighetsträning och doubleunders(de har kommit tillbaka igen). Sedan var det in för det vanliga lyftandet.

Snatch 1RM

50kg 50kg 60kg miss wtf!60kg miss 60kg 65kg(kändes tungt redan på första draget så jag fortsatte inte ens)

Jag had inga problem alls att få upp vikte någon gång, hade jag powersnatchat vikterna hade jag tagit lyftet. På något konstigt sätt så hade jag svårt att hålla kvar vikten i toppen, det brukar aldrig vara något problem. Kan vara att jag har bytt till bredare grepp,det är första gången jag snatchar djupt 1rm sedan jag gjorde det.

85%x1x3 glömde jag helt bort.

Clean&Jerk 1RM

75kg 85kg 95kgPR



Stöten på 95kg var inget vidare, missade att synka krafteni höften och dippen vilket gjorde att vikten studsade i "taket" så att skuldrorna trycktes ned igen, mn jag är snäll mot mig sälv och godkänner den. Vad säger ni?
I vilket fall PR på squatclean och lättare än vad 92,5kg var senast.

85%x1x3 glömdes givetvis bort

Frontsquat 90%x2x3

95kg var väldigt lätt, tänkte bli greedy och sätta ett nytt PR men jag höll mig till programmeringen.

4x
1 strict pullup
2 L-pullups
3 cbvp-PU
4 BF-PU
5 CTB-PU
vila 2min

4 ronder var en efterkonstruktion, jag hade inte fixat en femte rond obrutet. Inte alls van vid dne här repsmängden, eller så var det så att CFN pu-räcke är minre greppvänligt än när jag köde den senast?

Lie ringlek

Kosten
12.30Träning
14.15 Etiopisk mat, ett av världens bästa kök.
16.00 2 öl i solen på mosebacke.
19.00 Entrecote med sallad gjord på rädisor,rödlök,sugarsnaps,fetaost,pumpafrön,quinoa,balsamicocreme.
20.30 Något glas mousserat.

8 kommentarer:

J sa...

Grattis till PB. Måste fråga, vad är anledningen till att du använder teknikplattor istället för lite tyngre viktskivor. Det ser ändå liite töntigt ut. Eller är det bara jag? Och jo, en fråga till. "Får" man inte dumpa vikter på CFN?

För övrigt, så grattis till PB och riktigt starka lyft.

David Englund sa...

Tack!
Använder teknikplattorna p.ga. ren lathet. Jobbade först upp vikten på rycket med 10kg i taget, sen höjde jag vidare med 10 kg itaget i stöten.Lättare att sätta på vikter än att ta av och sätta på vikter:)

Absolut så får man dumpa om det behövs, om man missar eller så, men man ska helst inte dumpa i onödan då det är en yogastudio vägg-i-vägg och folk som bor i huset.

J sa...

Det gäller att spara energi. Förstår dig, jag brukar inte direkt använda 20 eller 25 kg plattorna.

Antar att det är priset de får betala för att ha lokal i stan. Inget för mig dessvärre, jag dumpar allt, även 40 kg. Ger tillbaka efter alla år på vanliga gym

Bear sa...

Jo det ser töntigt ut, men det är svårt för mig att säga något när du precis fixade mitt delmål i CJ på 95 kg ;) Godkänt och duktigt!

David Englund sa...

J:Jag håller med angående dumpning, men jag tycker att de är ett värre problem på multiplar på lättare vikter än tunga singlar.

Bear:Haha, jag är faktiskt så lat att d ärok att det ser töntigt ut så länge jag slipepr ta av och sätta på plattor :)

Tack, men varför sätter du inte ditt delmål, 95kg är väl papper för dig?

Unknown sa...

Grattis till PR David!
Snart har du magnifika 100 :)

David Englund sa...

Tack Sam, delmål 1 tresiffrigt, delmål 2 1,5xBW 105kg!

Martin Altemark sa...

Starkt, snyggt etc etc