lördag 9 augusti 2014

förvånansvärt bra skick

Väldigt pigg och rörlig i lår samt höft idag.  Trots sega löpningen,  eller kanske tack vare den?

A.Ryck

50x2 60x2 70x2x2 75x2 80x2 84x2 86x2 75x2 77x2 82x1 70x2

Tangerat 2 RM på 86, efterpress på första.  Nöjd på tredje träningsdagen. Klarade inte rampa upp igen,  fanns ingen kräm kvar i framlåren för tempoväxling.

B . Ryckmarklyft

100kgx6x3

Första setet tungt efter rycken,  sedan lättare med längre pauser.

C.stötmark

120x3 130x3 140x3

Kontrollerad tng här också.  Kändes väldigt bra,  bättre med tumlås än remmar då.

D.4 varv på tid av:

5 pushpress 55kg
5 powerclean
10 utfallssteg
30 sekunder hollow

Nästan 3 fulla varv på 4min, sen DNF. Vidrigt kombinationen av stång puls och syra.  Framförallt bröt jag dock för att jag höll formen på utfallen och jag skämdes lite för att jag körde oly på tid :)

E. 2 varv av:

20 utfallssteg bakåt frontrackade 55kg
15 hollow rock


Tufft men mycket bättre utförande,  bra träning.

4 kommentarer:

Jocke sa...

Är det off-season nu?

David Englund sa...

Typ...Siktar på DM nu i september, sen börjar riktiga off set son fram till SM.

Jocke sa...

Gillart, man ska inte släppa färdigheter vind för våg. Kan inte tänka mig att DM är så jäkla "öppet" ändå, eller har du nån konkurrent som ligger inom 5-8 kg?

David Englund sa...

Jo, har ju det. Han som kom trea på SM är ju med, ligger före mig i stöten så jag behöver bli lite böj stark nu efter midnattsloppet.