onsdag 7 augusti 2019

Kommer bli kul att springa med pigga ben

Tisdag

A.2 snatch+2 hang snatch

5 set 50kg, svårt från golv, får ej in samma drag där, måste få in knäna mer under stången

B.
B1 Back squat 110kgx2 118kgx2 125kgx2 128kgx2x5
B2 tng push press 70kgx4x3 75kgx4 80kgx4x2 83kgx4

CE5M 20min

10back squat utan bälte eller skor80kg
6 strikta pressar 50kg
10 armhävningar
10 snatch rodd till bröstet 50kg
5 pullups bakom nacken
hala in släde 20m 40kg lastat stora släden

Så tufft

Onsdag

Sista fartintervallerna inför midnattsloppet

E11M 33min

1800m löpning

sista 400m är bara uppför

6:58min 7:01min7:02min

Börjar kännas riktigt bra, ska bli kul att springa med pigga ben

11 kommentarer:

Jocke sa...

Nå... är du en nettokille eller en bruttokille?

David Englund sa...

Haha, vad innebär det?

David Englund sa...

Btw, 87km arbetat sedan 29/6 då löpsatsningen satte igång, så ca 14km i veckan so far.snittet kommer gå ned något då jag bara har två pass kvar inför loppet..

Jocke sa...

Avis kunna springa så hårt på så låg volym. Jag hade 68km på 4 veckor nyligen, men det räcker inte för att maxa en mil.

Kanske valde jag fel spår: 8km hinder var femte dag funkade bra för 8km hinder, kanske skulle jag träna 15km hinder var 7e dag eller nåt.

Brutto = tiden från startsignalen tills ditt chip passerar mållinjen.
Netto = tiden från när chippet passerar startlinjen tills det passerar mållinjen.

Lycka till!

David Englund sa...

Inför midnattsloppet 2014 förberedde jag mig totalt 7x5km löppass dvs 35km under samma period, det räckte för 46:29min.
Nu lite mer frekvent löpning men inte särskilt längre pass, jag har ju inga vader eller så där jag behöver bygga upp tolerans. So train low, compete high :)

David Englund sa...

Skulle vilja att samma fungerade för lyftningen, men där behöver jag mer volym mindre intensitet, men blir också mer överkörd i länd och höfter av volymen. Löpning mer tacksamt för mig.
Jag räknar givetvis på nettotiden, en distans är ju en distans :)

Jocke sa...

Ah, en nettofjant (till) ...

En 45-minmil för en 70kg-kille är nåt helt annat än 90/120-ish och råstyrka att backa upp det.

Gjorde 41:41 med tre månaders uppladdning-01, tror typpasset var 4-5km då.

Men sen löpuppehållet 03-05 så är jag vadskör. Behöver förstås inte bero på uppehållet.

Nu har jag inte ens samma fart och flås i grunden heller förstås.

David Englund sa...

Yes, och den vanligaste skadan är ju en gammal skada som man slår upp, din vad är väl skörare nu än innan bristningen?

Grundflåset var Ok, inte bra, men Ok. Däremot hastigheten är verkligen det jag har fått arbeta med, därav fartintervallerna. Blygsamt mål på sub 45, allt under är en bonus

Jocke sa...

Ja, haft ett antal bristningar i vaderna och en i .. hälsenan. Men kanske lärt mig stanna vid muskelknut nu.

Tydligen debuterade jag som vadskadad redan 2001:

https://aafit.blogspot.com/2015/04/flyttpack.html?m=1

David Englund sa...

Där ser man! Min gissning är att du består av mer typ II fibrer än vad jag gör och därmed har lättare att gå sönder i uthållighetssammanhang, medan jag som aldrig känt av något från löpning, men dock lyftning, består mer av typ I fibrer, friskriver mig dock med att det är en gissnin:)
Styrkeskillnaderna mellan oss stödjer även den tesen

Jocke sa...

Jag gissar tvärtom att du har mer typ 1 (snabba?). Eller åtminstone att jag inte har speciellt mkt. Många reps på % av max, bättre på långsamma lyft än snabba.

Jag sprang mer eller mindre problemfritt i 14 år, uppemot 30 mil i månaden ett tag. Så tror att oförmågan att springa är nåt jag dragit på mig snarare än varit dömd till.