söndag 18 augusti 2019

Midnattsloppet=Gatlopp

Var i startgruppen 45-50min, så mycket folk första 2km, kunde inte hålla snabbare än 4:45min tempo då.
 fick kriga mig fram, minns inte detta från 2014, då siktade jag iof på sub 48 kanske var den gyllene gränsen eller så

Missade iaf precis mitt mål, inte särskilt trött efter, kunde bara inte ta igen, kanske går bekväm vem vet :)

Tid 45:14min

Well, snabbaste milen sen 2006 :)

Kul kväll med pizza och öl efter.

Idag extremt trötta framlår samt lite sliten i höger hälsena.

6 kommentarer:

Jocke sa...

Masslopp är hopplösa. Folk ställer sig en startgrupp snabbare än de hoppas kunna springa.

När jag kollade tjejmilen stod tanter med stavar längst fram i första startgruppen (eliten hade väl en egen) - de hade bråttom hem till nåt teveprogram.

Jocke sa...

När jag sprang midnattsloppet seedades jag på ett resultat jag angivet. Tog väl drygt en km att komma ikapp startgruppen innan - inte en chans de var där på ärliga premisser.

David Englund sa...

Verkligen hopplöst, upplevde exakt samma sak att folk joggade i 6min/km eller gick i uppförsbackar som var framför mig. Insåg också att det är ganska ansträngande att slå sig fram samtidigt som man trycker på i löpsteget.
Om jag springer nästa år så borde jag iaf seedas in i en snabbare grupp med min tid gissningsvis?

Jocke sa...

Man kan ju hoppas.

Undra hur många som ställer sig i en helt annan startgrupp än de seedats för. Skulle inte ta för givet att datorsystemet tar bort dem.

Jag stod bara nåt led från startlinjen, och med vassa armbågar hade jag snabbt fritt fält (dock högre starttempo än önskat).

Men sen kommer man ikapp köttmuren från föregående startgrupp/er.

Jocke sa...

Jag är en bruttotidskille dessutom, så att inte stå långt fram finns inte på kartan.

David Englund sa...

Men jag tänker att står man i 40-45min och långt fram dessutom, så slipper man köttmuren? Det är Iof ett år tills dess, kanske inte vill köra då :)